آتش سوزی ناشی از صاعقه در چند مخزن ذخیره سازی نفت خام جزیره خارک پس از ٣ ساعت به طور کامل مهار شد و در حال حاضر تمام این مخازن در مدار عملیات قرار دارند.

آتش سوزی مخازن ذخیره سازی بزرگترین پایانه صادرات نفت ایران مهارشد

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، صبح امروز به علت اصابت صاعقه به محل خروج گاز همراه نفت بر روی سقف مخازن پایانه صادرات نفت جزیره خارگ، آتش سوزی رخ داد.
علی سردار رئیس اچ اس ای (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) شرکت پایانه های نفتی ایران، در این خصوص گفت: براساس گزارش هواشناسی استان بوشهر و پیش بینی وقوع طوفان و بارندگی شدید در جزیره خارک، مجموعه ای از اقدامات ایمنی به منظور جلوگیری از هرگونه حادثه در شرکت پایانه های نفتی ایران انجام شد که خوشبختانه با آمادگی نیروهای ایمنی، آتش سوزی ناشی از صاعقه در مخازن ذخیره سازی نفت خام کشور به سرعت مهار شد.
وی افزود: آتش سوزی ساعت ٧ صبح امروز و زمانی رخ داد که صاعقه به محل خروج گاز همراه نفت بر روی سقف مخازن برخورد کرد که با آمادگی نیروهای آتش نشانی در مهار آتش از گسترش آن به سایر مخازن جلوگیری شد.
وی با بیان اینکه در همان ساعت اولیه دریافت گزارش هواشناسی به تمام نیروهای ایمنی و آتش نشانی شرکت پایانه های نفتی ایران حالت آماده باش اعلام شد، تصریح کرد: سرعت عمل و دقت آتش نشانان این شرکت در مهار سه ساعته این آتش سوزی نشان از آمادگی بالای کارکنان این شرکت دارد و هم اکنون نیز تمام مخازن در مدار عملیاتی هستند و فرآیند ورود و خروج نفت خام برای ذخیره سازی تحت کنترل است.
پایانه نفتی خارگ که به عنوان بزرگترین پایانه صادرات نفت ایران به شمار می رود، خود را برای افزایش صادرات نفت ایران در پساتحریم آماده می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.