وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، واشنگتن تحریم های اعمال شده علیه ایران در خصوص فهرست گسترده‌ای از داروها را کاهش داده است.

کاهش محدودیت‌های پزشکی واشنگتن علیه ایران

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایسنا، وزارت خزانه داری آمریکا در این بیانیه که بامداد روز سه‌شنبه در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر شده است، اعلام کرد که این کشور، محدودیت‌های اعمال شده علیه ایران در خصوص فهرست گسترده‌ای از داروها را کاهش داده است تا بدین ترتیب این اقلام بتوانند به ایران صادر و صادرات مجدد شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری در حال به روز رسانی فهرست داروهایی است که بر اساس مجوز عمومی مربوط به مقررات تبادلات و تحریم‌های ایران ذیل بند 560.530(a)(3)(i)، می‌توانند به این کشور صادر و صادرات مجدد شوند.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، این اقدام به معنای تغییر مقررات تبادلات و تحریم‌های ایران است که نخستین بار در ماه اکتبر سال 2012 در خصوص صادرات مواد دارویی اولیه به ایران اجرا شده بود.

به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن، این اقدام را برای مستثنی کردن شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی از تحریم‌های وضع شده آمریکا به بهانه برنامه هسته‌ای علیه ایران انجام داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.