قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید در زمینه نظارت و اجرا سخت‌گیری بیشتری شود چرا که در مرحله محاسبه ماشین‌های محاسبه‌گر اطلاعات را به درستی ثبت و محاسبه می‌کنند اما در اجرا مشکلاتی پیش می‌آید.

سخت‌گیری بیشتر در ساخت و سازها/ مهندسان به مسایل فنی توجه کافی داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی در همایش علمی آشنایی با نکات کاربردی ویرایش چهارم آیین‌نامه استاندارد 2800 با بیان اینکه در زمینه ارتباط موثر دانشگاه و بخش‌های اجرایی ارتباط خوبی به وجود آمده است، اظهار داشت: جوانانی که با دانشگاه فاصله می‌گیرند باید با تداوم ارتباط با دانشگاه از موضوعات روز مطلع شوند.

 


وی بیان کرد: در آذربایجان‌شرقی و تبریز اتفاقات خوبی در حوزه ارتباط دو سویه صورت می‌گیرد و آموزش و فرهنگ‌سازی در سازمان نظام مهندسی صورت می‌گیرد و امیدواریم در هیات مدیره جدید نیز مباحث آموزشی و فرهنگ‌سازی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

پورمهدی با تاکید بر زلزله‌خیز بودن آذربایجان‌شرقی گفت: باید در زمینه مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و توجه به زلزله‌ها به آیین‌نامه‌های لازم توجه داشت و در حال حاضر آیین‌نامه استاندارد 2800 ویرایش چهارم را می‌گذراند و در کنار مسائل تئوری باید به موضوع اجرا نیز توجه کافی کرد.

وی تاکید کرد: اگر محاسبه و طراحی خوبی صورت گیرد اما در اجرا سهل‌انگاری شود و اتفاقی بیافتد آبروی تمام مهندسان در خطر خواهد افتاد و باید آنچه را که آموخته‌ایم درست به کار ببندیم.

وی تصریح کرد: مهندسان و به خصوص مهندسان جوان نباید به خاطر مصالح زودگذر مسائل فنی را فراموش کنند و باید به امر استحکام توجه کافی کنند.

پورمهدی تصریح کرد: اگر شغل پزشکان با جان یک انسان سر و کار دارد اما شغل مهندسان ساختمان با جان چندین نفر ارتباط دارد و اشتباه یک مهندس ممکن است جان ده‌ها نفر را به خطر بیاندازد.

وی گفت: باید در زمینه نظارت و اجرا سخت‌گیری بیشتری شود چرا که در مرحله محاسبه ماشین‌های محاسبه‌گر اطلاعات را به درستی ثبت و محاسبه می‌کنند اما در اجرا مشکلاتی پیش می‌آید.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی بر تشکیل دفاتر حقوقی و کارهای جمعی تاکید کرد و گفت: در استان کارهای جمعی توسط مهندسان را تقویت خواهیم کرد و تشکیل دفاتر حقوقی مهندسان را حمایت می‌کنیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود خواستار استفاده از فناوری‌های نوین در طراحی و اجرای ساختمان‌ها شد و گفت: نمی‌توانیم نسبت به تکنولوژی‌های روز بی‌اعتنا بود و باید از یافته‌های نو نیز استفاده کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر فناوری‌های نوین را در بحث راه‌سازی از جمله راه‌آهن تبریز میانه به کار می‌بریم و در ساخت بیمارستان جدید کودکان در منطقه خاوران تبریز نیز این مسائل و طراحی و اجرای هوشمند به کار می‌رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.