معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی، این مجمع را بزرگترین تشکل اسلامی در حوزه وحدت اسلامی برشمرد.

مجمع جهانی تقریب مذاهب بزرگترین تشکل در حوزه وحدت اسلامی است

به گزارش  قدس آنلاین و به نقل از (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین گلزاده در نشست هم‌اندیشی علمای شیعه و سنی و هیئت اعزامی از هندوستان و موریتانی که در دانشگاه ادیان و مذاهب قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: شورای عالی این مجمع متشکل از 55 نفر از علمای برجسته جهان اسلام از سرتاسر دنیا هستند که سیاستگذاری مجمع را بر عهده دارند.

وی افزود: اعضای مجمع عمومی نیز شامل 350 تا 400 نفر از علمای برجسته از فرق و مذاهب مختلف اسلامی هستند و آیت‌الله تسخیری رئیس شورای عالی و آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب هستند.

معاون فرهنگی مجمع تقریب با اشاره به دستاوردهای عملی این مجمع در سال‌های گذشته، گفت: پژوهشگاه مطالعات تقریبی، دانشگاه مذاهب اسلامی، خبرگزاری تقریب و شش معاونت و اداره کل در این مسیر فعالند و کنفرانس وحدت نیز بزرگترین کنگره بین مذاهب اسلامی است که هر سال در تهران برگزار می‌شود. ضمن این که تاسیس اتحادیه علمای مقاومت، اتحادیه بانوان، اتحادیه بازرگانان و... از دیگر فعالیت‌های عملی مجمع در زمینه وحدت و تقریب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز در سخنانی در این نشست به معرفی فعالیت‌های دانشگاه ادیان و مذاهب قم پرداخت.

وی اظهار کرد: این دانشگاه 20 سال پیش با دانشکده‌های مذاهب اسلامی، ادیان و شیعه شناسی آغاز به کار کرد و درحال حاضر نیز دانشکده‌های بسیاری از جمله فلسفه و... در این دانشگاه فعال است.

وی با بیان این‌که «این دانشگاه با محوریت تقریب مذاهب ایجاد شد» بیان کرد: از ویژگی‌های مهم این دانشگاه این است که ادیان و مذاهب مختلف در این دانشگاه را استادی از همان دین و مذهب تدریس می‌کند.

ایمانی همچنین با اشاره به لزوم نهادینه شدن وحدت اسلامی بین مسلمانان، تصریح کرد: ما به مسئله وحدت به عنوان مسئله تاکتیکی و سیاسی نمی‌نگریم بلکه آن را حیاتی و دینی می‌دانیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.