شرکت عربستانی «عرب‌ست» با فشار به دولت لبنان به منظور بستن شبکه خبری «المیادین»، روند بستن همه رسانه‌های آزاد و منتقد را ادامه می‌دهد.

 فشار عربستان سعودی به لبنان برای توقف پخش شبکه «المیادین»
به گزارش قدس آنلاین به نقل از  فارس، مقامات ریاض که پیش از این با فشار بر شرکت‌های ماهوار‌ه‌ای «عرب‌ ست» و «نایل ست» پخش شبکه ایرانی «العالم» از آنها را متوقف کرده بودند، به منظور متوقف ساختن فعالیت شبکه خبری «المیادین» روند فشار آوردن به مقامات لبنان را آغاز کردند.

به گزارش روزنامه «السفیر»، شرکت ماهواره‌ای عرب ست به منظور متوقف ساختن فعالیت شبکه خبری المیادین در لبنان، مقامات بیروت را به فسخ قرار داد دوجانبه و انتقال ایستگاه پخش این شرکت از منطقه «جوره البلوط» به اردن تهدید کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت ماهواره‌ای عرب ست تا کنون چند نامه به وزارت مخابرات لبنان ارسال کرد و اتخاذ تدابیر مناسب برای مجازات شبکه المیادین به خاطر انتقاد از کشورهای عربی را خواستار شده است.

ناظران سیاسی معتقدند که فشار شرکت عرب ست به خاطر رویکرد روشنگرانه المیادین در رسوا سازی سیاست‌های ریاض صورت می‌گیرد.

یک مقام مسئول در شبکه المیادین نیز با بیان اینکه شرکت ماهواره‌ای عرب ست اخیرا پیامی هشدار آمیز به این شبکه خبری ارسال کرد، افزود: این پیام در پی پخش تحلیل یک کارشناس ایرانی درباره فاجعه منا بود. پیام مذکور محتوای برنامه را بر خلاف شروط قرارداد بین شبکه المیادین و شرکت عرب ست می‌داند.

شبکه خبری در تاریخ 11 ژانویه 2012 یعنی یک سال پس از آغاز انقلاب‌های عربی، فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.