امام جمعه موقت تهران گفت: راه مبارزه با استکبار در شرایط کنونی در کشور ما، تقویت نظام اسلامی در همه عرصه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی است.

راه مبارزه با استکبار تقویت نظام اسلامی است

آیت‌الله سید احمد خاتمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد معنی لغوی و اصطلاحی «استکبار» گفت: مفهوم «استکبار» آن است که کس یا کسانی خود را از همگان برتر ببینند و حق به خودشان بدهند که در همه عرصه های زندگی مردم بدون آن که اهلیت و لیاقتش را داشته باشند، دخالت کنند.

امام جمعه موقت تهران درباره کاربرد مفهوم استکبار در قرآن افزود: قرآن مستکبران و سران استکبار را طاغوت می داند. طاغوت مبالغه در طغیان است؛ یعنی در عرصه مخالفت با ذات مقدس ربوبی از حد فرا رفتن. مصداق بارز و بی تردید استکبار در زمان ما دولت طاغی آمریکا است.

وی افزود: آمریکا نهاد استکبار است و فرهنگ انقلاب اسلامی ما عجین شده با شعار «مرگ بر آمریکا» است و این شعار زیربنای قرآنی و زیربنای حدیثی و سیره اهل بیتی(ع) دارد.

آیت‌الله خاتمی در مورد راه مبارزه با استکبار اظهار داشت: راه مبارزه با استکبار در شرایط کنونی در کشور ما، تقویت نظام اسلامی است. تقویت نظام در همه عرصه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، راه مبارزه با استکبار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.