درگیری لفظی میان عناصر گروه های تروریستی داعش و القاعده این بار به شکل جالبی بالا گرفت.

القاعده: البغدادی نامشروع و داعشی ها خر هستند

به گزارش قدس انلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از ایندیپندنت، گروه تروریستی القاعده در یک پیام ویدئویی 26 دقیقه ای به تحقیر عناصر داعش پرداخت. القاعده در این فیلم با اشاره به "ابوبکر البغدادی،" سرکرده عناصر داعش اعلام کرد: " خلافت گروه تروریستی داعش غیرقانونی و نامشروع است.

" القاعده همچنین عناصر داعش را "خر" خطاب کرد و گفت آنهایی که عضو این گروه تروریستی شده اند، فریب فتواهای "داعشی های خر" را خورده اند.

القاعده در این فیلم قصد دارد گروه تروریستی داعش را به دلیل سخنرانی اخیر "ابو محمد العدنانی" سرزنش کند. العدنانی در این سخنرانی هشدار داده بود مسلمانان سُنی مخالف داعش باید هر چه سریعتر به این گروه اعلام سرسپردگی کنند؛ در غیراینصورت محکوم به مرگ می شوند.

گروه تروریستی القاعده همچنین عناصر داعش را به عاملان انحراف و گمراهی متهم کرد. القاعده اعلام تعهد به داعش را اقدامی پوچ خواند؛ زیرا به عقیده این گروه تروریستی، "بغدادی" مردم را به زور و خشونت عضو داعش کرده است. این پیام ویدئویی که در توییتر و تلگرام به اشتراک گذاشته شد، به زبان عربی است.

بهبود ایران و آمریکا؛ خوابی که تعبیر نشد

در شرایطی که برخی ها آرزو داشتند که توافق هسته ای به بهبود روابط تهران و واشنگتن منجر شود، اما برخی حوادث غیرمنتظره در ایران باعث شد که این افراد شوکی ناگهانی دریافت کرده و از خواب برخیزند.

به گزارش تسنیم به نقل از نیویورک تایمز، هرکسی که آرزو داشت توافق هسته ای ایران با ایالات متحده و دیگر قدرت ها نشانه ای از فرارسیدن دورانی نوین از گشایش تهران به سوی غرب باشد، اما طی چند هفته اخیر با یک سری حوادث جدید و غیرمنتظره مواجه شدند که باعث شد به ناگاه از خواب بیدار شوند.

روز سه شنبه، و در آستانه سی و ششمین سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در تهران از سوی دانشجویان ایرانی، تلویزیون دولتی ایران از بازداشت یک تبعه لبنانی-آمریکایی خبر داد که برای هفته ها ردی از وی در میان بود - کسی که از سوی شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری ایران در امور زنان و خانوداه دعوت شده بود. وی به جاسوسی متهم شده است. کسی که ایرانی ها وی را به خاطر ارتباط با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکایی یک «گنج پنهان» توصیف کرده اند.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: آیت الله خامنه ای، رهبر عالی ایران گفت که شعار «مرگ بر آمریکا» امری ابدی است. مدتی است که بیلبوردهای ضد آمریکایی جدیدی در تهران نصب شده است، در یکی از آن ها نظامیان آمریکایی بر تلی از کشته شدگان غیرنظامی از دیگر کشورها در حال برافراشتن پرچم آمریکا هستند. همچنین شعبه رستوران فست فود کِی.اِف.سی در تهران تنها پس از دو روز از آغاز فعالیت خود تعطیل و پلمب شد.

فتوایی که صهیونیستها را به وجد آورد!

فتوای مبلغ سلفی اردنی درباره انتفاضه قدس، با استقبال شهرک نشینان صهیونیست مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت خبری صهیونیستی " کیکار هاشَبات (میدان شنبه) " از فتوای یک مبلغ سلفی اردنی که قتل صهیونیست ها را حرام دانسته است، استقبال کرد .

کیکار هاشبات روز سه شنبه تصویر " شیخ علی الحلبی " مبلغ سلفی افراطی اردنی را منتشر کرد و افزود : "الحلبی از فلسطینی ها می خواهد که به قتل اسرائیلی ها پایان دهند".

کیکار هاشبات اعلام کرد : "الحلبی می گوید " شما (فلسطینی ها) از یهودیان آب و برق دریافت می کنید ولی آنها را می کُشید ! آیا این کار حرام نیست؟ "

روزنامه اینترنتی " عربی 21 " نیز اعلام کرد : فتوای الحلبی با استقبال شهرک نشینان اسرائیلی مواجه شده است .

فشار عربستان برای توقف پخش «المیادین»

شرکت عربستانی «عرب ست» با فشار به دولت لبنان به منظور بستن شبکه خبری «المیادین»، روند بستن همه رسانه های آزاد و منتقد را ادامه می دهد.

به گزارش فارس، مقامات ریاض که پیش از این با فشار بر شرکت های ماهوار ه ای «عرب ست» و «نایل ست» پخش شبکه ایرانی «العالم» از آنها را متوقف کرده بودند، به منظور متوقف ساختن فعالیت شبکه خبری «المیادین» روند فشار آوردن به مقامات لبنان را آغاز کردند.

به گزارش روزنامه «السفیر»، شرکت ماهواره ای عرب ست به منظور متوقف ساختن فعالیت شبکه خبری المیادین در لبنان، مقامات بیروت را به فسخ قرار داد دوجانبه و انتقال ایستگاه پخش این شرکت از منطقه «جوره البلوط» به اردن تهدید کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت ماهواره ای عرب ست تا کنون چند نامه به وزارت مخابرات لبنان ارسال کرد و اتخاذ تدابیر مناسب برای مجازات شبکه المیادین به خاطر انتقاد از کشورهای عربی را خواستار شده است.

ناظران سیاسی معتقدند که فشار شرکت عرب ست به خاطر رویکرد روشنگرانه المیادین در رسوا سازی سیاست های ریاض صورت می گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.