قدس آنلاین: بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم سراسری بسیج ناحیه حمزه سیدالشهداء(ع) صبح امروز با حضور ۱۵۰ شرکت‌کننده در مشهد برگزار شد.

بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم سراسری بسیج ناحیه حمزه سیدالشهداء(ع) در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا صبوری صبح امروز در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم سراسری بسیج که در فرهنگسرای فناوری و رسانه برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در تاریخ هشتم تیرماه سال 1393 در جمع نخبگان قرآنی فرمودند کاری که قرآنی‌ها امروز انجام می‌دهند به نظر من یک امر راهبردی و بسیار مهم است، اما مهم‌تر از آن نزدیک‌کردن جامعه اسلامی به سمت اُنس با قرآن است.

وی افزود: نوجوانان و جوانان قرآنی باید آحاد جامعه و به ویژه همسن‌وسالان خود را به این سمت بکشانند و باید با همت شما آمار جمعیت قرآنی و شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن کریم سراسری بسیج دو برابر شود.

جانشین فرماندهی ناحیه حمزه سیدالشهداء(ع) خطاب نوجوانان و جوانان قرآنی بسیجی گفت: کار کاربردی شما این است که یکی از همسن‌وسالان خود را به اُ نس با قرآن دعوت کنید و به واقع مبلغان قرآنی گروه سنی خود باشید.

صبوری تصریح کرد: کسی که قرآن مأنوس می‌شود سواد عقلی بالایی دارد و دیگر سواد سنی‌اش مطرح نیست.

وی تأکید کرد: جامعه قرآنی نسبت به بصیرت افزایی تلاش کنند تا دشمن در بحث جنگ نرم که هزینه‌های زیادی پرداخت کرده ناکام بماند.

جانشین فرماندهی ناحیه حمزه سیدالشهداء(ع) با اشاره به نقش کلیدی فعالان قرآنی در برابر جنگ نرم دشمن، خاطرنشان کرد: نخبگان قرآنی بسیجی خطاب به دشمنان می‌گویند که ما به عنوان یک سرباز قرآن و ولایت اجازه هیچگونه گستاخی‌ای به شما شایطین نمی‌دهیم و مطمئن باشید که ما نه تنها در دام شیطانی شما گرفتار نخواهیم شد، بلکه با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) و مدد قرآن کریم نابودتان خواهیم کرد.

رضا نوروزی مسئول اجرایی بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم سراسری بسیج هم در سخنانی اظهار داشت: این مسابقات در دو گروه سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال به مدت یک روز برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقات گروه سنی زیر 16 سال در رشته‌های قرائت تقلیدی، اذان، مفاهیم(تفسیر سوره مبارکه یس) و حفظ یک جزء(به دلخواه برای کودکان) 3 جزء، 5 جزء، 10 جزء و کل و مسابقات گروه سنی بالای 16 سال در رشته‌های قرائت، ترتیل، مقالات قرآنی، مفاهیم(تفسیر سوره‌های مبارکه ممتحنه و یس) و حفظ 20 جزء و کل برگزار می‌شود.

مسئول اجرایی بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم سراسری بسیج با اشاره به آمار شرکت‌کندگان در این دوره از مسابقات، بیان کرد: از ابتدای مهر ماه امسال تا روز گذشته 120 نفر از طریق سامانه پیامکی جهت شرکت در بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم سراسری بسیج ثبت نام کردند و امروز هم 30 نفر در محل برگزاری مسابقات ثبت‌ نام کردند و مجموع آمار شرکت‌کنندگان 150 نفر بود که شامل 100 نفر زیر 16 سال و 50 نفر بالای 16 سال بوده است.

نوروزی تصریح کرد: نفرات اول تا سوم هربخش به استانی این دوره از مسابقات که در هفته بسیج در سپاه امام رضا(ع) برگزار می‌شود راه می‌یابند و نفرات برتر استانی نیز به مرحله کشوری راه خواهند یافت و این دوره از مسابقات هم در ایام الله دهه مبارک فجر برگزار می‌شود که مکان آن هنوز مشخص نشده و متعاقباً اعلام خواهد شد؛ همچنین نفرات برتر کشوری به سازمان اوقاف و امور خیریه که متولی اصلی مسابقات قرآن است معرفی می‌شوند تا به عنوان نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم حضور یابند.

وی تأکید کرد: مسابقات قرآن خواهران در سطح محلات (پایگاه‌ها و حوزه‌ها) برگزار شده بود، اما با تصمیم مسئولان دارالقرآن سپاه فعلاً تصمیمی در جهت برگزاری مسابقات قرآن خواهران در سطح نواحی بسیج نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.