۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
کد خبر: 320690

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد؛ از ابتدای انتفاضه قدس تاکنون ۷۶ فلسطینی شهید شده اند.

شمارشهدای انتفاضه قدس به ۷۶ شهید رسید
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد با به شهادت رسیدن یک جوان دیگر، شمار شهدای انتفاضه قدس از سوم اکتبر تا پنجشنبه شب پنجم نوامبر به 76 نفر رسید.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت فلسطین، 17 نفر از این شهدا کودک و دو نفر زن هستند.
در این بیانیه آمده است که آخرین شهید انتفاضه قدس، جوان بیست و پنج ساله به نام «مالک طلال الشریف» از شهر الخلیل است.
از مجموع شهدای انتفاضه قدس 58 شهید از کرانه باختری و 17 شهید از نوار غزه و یک شهید نیز از منطقه نقب است.
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که روز پنجشنبه در طولکرم و الخلیل هفت شهروند فلسطینی زخمی شدند که چهار نفر از آنان در طولکرم با گلوله های فلزی دارای روکش پلاستیک زخمی شدند و سه زخمی الخلیل نیز با گلوله جنگی هدف قرار گرفته اند.
بر اساس بیانیه وزارت بهداشت فلسطین، از ابتدای اکتبر تا پنجشنبه شب، دو هزار و 379 فلسطینی با گلوله های جنگی، پلاستکی دارای هسته فلزی، سوختگی و کوفتگی و شکستگی ناشی از ضرب و شتم توسط نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست زخمی شده اند.
بنا به این گزارش، یکهزار و 136 نفر از این افراد با گلوله های جنگی و 987 نفر نیز با گلوله های پلاستکی دارای هسته فلزی زخمی شده و بیش از پنج هزار فلسطینی دیگر نیز بر اثر شلیک گازهای اشک آور مصدوم و دچار خفگی شده اند.
در کرانه باختری 743 نفر با گلوله جنگی، 877 نفر با گلوله های پلاستیکی دارای هسته فلزی، 236 شهروند بر اثر ضرب و شتم توسط نظامیان و شهرک نشین های صهیونیست و 20 نفر نیز بر اثر سوختگی زخمی شده اند.
در نوار غزه نیز 393 نفر بر اثر برخورد گلوله جنگی، 110 نفر با گلوله های پلاستکی دارای هسته فلزی زخمی و ده ها نفر نیز در درگیری با نظامیان صهیونیست دچار تنگی نفس و خفگی شده اند.
از ابتدای اکتبر تاکنون 325 کودک در کرانه باختری زخمی شده اند که 165 نفر بر اثر اصابت گلوله جنگی، 108 نفر با گلوله پلاستکی دارای هسته فلزی و 19 کودک نیز بر اثر برخورد شلیک گاز و 33 کودک نیز بر اثر ضرب و شتم زخمی شده اند.
در این مدت در نوار غزه نیز 170 کودک در درگیری با نظامیان صهیونیست زخمی شده اند که بیشترین آسیب دیدگی ها بر اثر شلیک گلوله جنگی بوده است.
زمزمه طرح تقسیم زمانی و مکانی بیت المقدس از سوی رژیم صهیونیستی، موجی از اعتراض های گسترده فلسطینیان علیه این رژیم را براه انداخته که از سوی فلسطینیان «انتفاضه قدس» نام گرفته است.
مناطق مختلف سرزمین های اشغالی فلسطین در یک ماه اخیر شاهد درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان معترض و کشتار، ضرب و شتم و برخوردهای خشن با آنها بوده است.
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.