مدیر شبکه المیادین در اعتراض به فشار عربستان سعودی بر ماهواره عرب‌ست برای توقف برنامه‌های این شبکه فاش کرد که برخی کشورهای عربی از زمان تاسیس شبکه فشار را آغاز کردند و اخیرا خواستار عدم پوشش جنگ یمن شدند.

افشاگری مدیر شبکه المیادین درباره عربستان و کشورهای عربی
 
 
  •  

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «غسان بن جدو» مدیر شبکه المیادین که برنامه‌های آن از لبنان پخش می‌شود، در واکنش به فشارهای عربستان و کشورهای عربی برای توقف پخش این شبکه از ماهواره عرب‌ست، کنفرانسی خبری برگزار کرد.

اخبار یمن را پوشش ندهید

بن جدو در این کنفرانس خبری بدون نام بردن صریح از عربستان سعودی، تاکید کرد که از ما خواسته‌اند که پرونده (تجاوز به) یمن را از زاویه بشردوستانه پوشش ندهیم و از اینکه یمن هدف قرار می‌گیرد، صحبتی نکنیم.

آغاز فشارها به المیادین از زمان تاسیس

مدیر المیادین با بیان اینکه فشارها بر این شبکه از زمان تاسیس آن آغاز شده است، فاش کرد که برخی کشورهای عربی قبل از تاسیس رسمی شبکه به آمریکا و اروپا نامه نوشتند که این شکبه «ضد یهود» است.

سیاست تطمیع که شکست خورد ارعاب آغاز شد

بن جدو با بیان اینکه «ما با هیچ کشور عربی مشکلی نداریم» و «ارعاب ما بعد از آن شروع شد که سیاست تطمیع علیه ما شکست خورد»، گفت که تصمیم توقف پخش برنامه‌های شبکه المیادین در ماهواره عرب‌ست، امری غافلگیر کننده و ناگهانی بود.

بن جدو: ما فاجعه منا را با آرامش پوشش دادیم

فشارها بر شبکه المیادین پس از آن افزایش یافته است که این شبکه چندی پیش در برنامه‌ای با حضور تصویری «حسین شیخ الاسلام» نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، به بررسی فاجعه «منا» پرداخت و عربستان از ماهواره عرب‌ست خواست که پخش این شبکه در این ماهواره متوقف شود و به همین دلیل دولت لبنان تحت فشار قرار گرفته است.

بن جدو با اشاره به فاجعه منا گفت: ما با حادثه منا بسیار با آرامش برخورد کردیم حال آنکه آنچه اتفاق افتاده بود، فاجعه‌ای انسانی بود.. آیا این طبیعی است که همزمان با انتفاضه فلسطین، تصمیم گرفته می‌شود که پخش المیادین (در شبکه عرب‌ست) متوقف شود حال آنکه المیادین مستقیم حوادث انتفاضه را پخش می‌کند؟

مسئله مبارزه برای آزادی بیان است/ المیادین سیاست خود را تغییر نمی‌دهد

مدیر شبکه المیادین با تاکید بر اینکه «المیادین مسیر خود را ادامه خواهد داد و سیاست حرفه ای ما را تغییر نخواهد داد»، تاکید کرد که آنچه الان برای المیادین در حال رخ دادن است، نقض صریح آزادی بیان در رسانه‌هاست.

او با اشاره به هراس کشورهای عربی (بخصوص عربستان) از «صدای المیادین» گفت: آنها که 95 درصد رسانه‌های عربی را در اختیار دارند، چرا از یک صدا، صدای المیادین می‌ترسند؟ این نشانه شکست و ضعف آنهاست.

المیادین به حمایت خود از مقاومت افتخار می‌کند

بن جدو با بیان اینکه در این کنفرانس خبری با آرمان‌ها و اصول‌هایی که در زمان تاسیس شبکه اعلام کردیم، تجدید پیمان می‌کنیم، تاکید کرد:‌ ما اصلا از اینکه از مقاومت در لبنان و فلسطین حمایت می‌کنیم، شرمنده کسی نیستیم. اگر فکر می‌کنند که ما مسیر خود را در حمایت از مقاومت تغییر می‌دهیم، در توهم هستند. سیاست و شیوه المیادین تغییر نخواهد کرد.

بن جدو در ادامه با بیان اینکه «تصویر المیادین از صفحه تلویزیون محو نخواهد شد»، فاش کرد که المیادین امکان فنی زیادی دارد و حتی از ماهواره عرب‌ست هم محو نخواهد شد.

او در پایان خطاب به شرکت عرب‌ست و کسانی که در پشت فشارهای این شبکه برای متوقف کردن برنامه‌های این شبکه هستند، گفت: بدانید که ما در پایان این مبارزه را به سود خود تمام خواهیم کرد.

شوخی مدیر شبکه المیادین با ایران

در این کنفرانس خبری، مدیر شبکه المیادین بر بی‌طرفی این شکبه در پوشش اخبار تاکید کرد و از آنجا که فشار اصلی برای توقف پخش این شبکه از جانب عربستان اعمال می‌شود، بن جدو نمونه‌هایی از اظهارنظرهای میهمانان سعودی و غیرسعودی بخش‌های خبری و تحلیلی این شبکه را پخش کرد که در آن علیه ایران صحبت کرده بودند.

بن جدو پس از پخش نمونه‌های متعددی که میهمانان سعودی و غیرسعودی، بشدت از ایران انتقاد کرده بودند، گفت، آنقدر این نمونه‌ها زیاد است که نگرانیم الان ایران با دیدن این تصاویر، دفتر ما در تهران را تعطیل کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.