محمد رضا میرزا : سریال اشتباه‌های داوری دیدارهای تیم فوتبال پرسپولیس در رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی، سبب نارضایتی شدید مسؤولان این باشگاه شد ...

وزارت ورزش دنبال برکناری کفاشیان به بهانه پرسپولیس است؟

 تا حدی که سرپرست باشگاه، اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم بشدت علیه مسؤولان کمیته داوران، مسؤولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال موضعگیری کردند و مدعی شدند آن‌ها به دنبال نابودی مجموعه پرسپولیس هستند!

در این میان برخی جریان‌های مخالف کفاشیان با بهره گیری از فضای به وجود آمده ادعا کردند این رخدادها، عمدی روی می دهد تا وزارت ورزش و جوانان تحت فشار قرار گیرد. نظریه این جریان ضد کفاشیان هرچند پایه و اساس درستی نداشت، اما یکباره از سوی برخی هواداران دو آتشه پرسپولیس مورد توجه قرار گرفت، به شکلی که در اقدامی هدفمند، توطئه علیه پرسپولیس توسط تیم مدیریتی فدراسیون فوتبال در فضای مجازی به راه افتاد!  تصور می رفت واکنش آنی مسؤولان وزارت ورزش و جوانان مانع از گسترش این جریان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شود، اما موضعگیری احساسی برخی مسؤولان وزارت ورزش و هیاهوی فراوان مسؤولان باشگاه پرسپولیس این ذهنیت را تشدید کرد تا حدی که عده ای از نزدیکان وزارت ورزش و جوانان با بهره گیری از موج ایجاد شده مدعی شدند اشتباه‌های داوری به ضرر پرسپولیس تعمدی و از پیش طراحی شده است.

همزمان با این اتفاق، کمپین‌های متعددی علیه رئیس فدراسیون فوتبال و مسؤولان فدراسیون فوتبال در شبکه‌های اجتماعی تشکیل شد، کمپین هایی که به دنبال برکناری علی کفاشیان از ریاست فدراسیون فوتبال بودند تا به این بهانه مشکلات پرسپولیس تمام شود!

مسؤولان فدراسیون فوتبال که متوجه بهره برداری هدفدار جریان ضد کفاشیان از این رخدادها شدند، بی‌درنگ با انجام مصاحبه‌های هدفدار تلاش کردند پشت پرده این اتفاقات را فاش کنند، اما تلاش آن‌ها ثمره‌ای به دنبال نداشت، چون بیشتر هواداران ناراضی دفاعیه مسؤولان را قبول نداشتند و تنها به این مساله نگاه می کردند که اشتباهات داوری به ضرر پرسپولیس تمام شده و این باشگاه امتیازات فراوانی را بابت این مسأله از دست داده است.

اما با وجود این امیر عابدینی عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ فدراسیون فوتبال در واکنش به این رخدادها و فعالیت کمپین‌های ضد کفاشیان و فدراسیون فوتبال ادعا کرد، جریانی به دنبال بهره برداری غیر فوتبالی از این ماجراهاست تا بدین ترتیب مدیریت فدراسیون فوتبال با سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان همخوانی داشته باشد.

عابدینی با انتشار پستی در یکی از شبکه‌های اجتماعی مدعی شد پروژه برکناری کفاشیان به این ترتیب استارت خورده است و در روزهای آینده اتفاقاتی جدید را شاهد خواهیم بود.

وی در متن مرتبط با این موضوع آورده است: «سلام دوستان ارجمند، چند نكته ضروري است. عرض كنم وقتى وزارت با اصرار وزیر، براى فدراسيون دبيركل گذاشت و اين دوست عزيز نيز با اصرار دپارتمان  كميته داورى را زير چتر مديريت خود گرفت، اشتباهات داورى عمداً يا سهواً رقم خورد. بيشترين ضرر را هم پرسپوليس كرد تا اين بازى آخر از يك پروژه رونمایى نشده بود. حالا كه آقاى طاهرى فرمودند فدراسيون به خاطر تقابل با وزير ورزش داورها را مي‌گمارد تا عليه قرمزها سوت بزند، معما حل مي شود. اولاً دبيركل داورها را مديريت مي كند نه كفاشيان. ثانياً آقاى وزير و دبيركل يار غار آقاى طاهرى هستند.

 ثالثاً دبيركل نامزد  رياست فدراسيون هستند و مورد حمايت آقاى وزير و آقاى طاهرى. حال اگر قرار است داوري‌ها درست عمل كنند، چه كسى اختيار اصلاح كردن و هدايت دارد. با تحليل ساده مي شود فهميد چرا آقايان دوست نداشتند پرسپوليس موفق شود. پروژه برداشتن كفاشيان با درگيرى با كي‌روش و عدم نتيجه گيرى پرسپوليس ناشيانه كليد خورده والسلام»

با این حال باید دید آیا مسؤولان وزارت ورزش و جوانان همچنان به سکوت خود در قبال این رخدادها ادامه خواهند داد یا اینکه با موضعگیری صریح و شفاف مانع از تداوم این فضا در فوتبال ایران خواهند شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.