رئیس اداره خدمات عمومی آستان قدس رضوی گفت: در شش ماه نخست سال جاری بیش از ۲۵۰ تن غبار از سطح اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی جمع‌آوری و به پسماند شهرداری تحویل داده شده است.

بیش از ۲۵۰ تن غبار از حوزه اماکن متبرکه جمع‌آوری شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، محمدرضا سبزعلی، رئیس اداره خدمات عمومی آستان قدس رضوی ابراز کرد: بخش سرایداری و خدمات نظافت اداره خدمات عمومی از قدیمی‌ترین و ابتدایی‌ترین قسمت‌های حرم مطهر رضوی است که قبل از سال 1335 با عنوان «سرایداری» نامگذاری شد و نظافت، شستشو، غبارروبی و بسیاری از موارد دیگر را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: بخش نظارت بر خدمات نظافت با در اختیار داشتن بیش از 550 نیروی نظارتی و اجرایی، ماهیانه حدود 10 میلیون مترمربع در حرم مطهر رضوی را نظافت و غبارروبی می کند.

سبزعلی با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری بیش از 250 تن غبار که شامل زباله خشک و قابل بازیافت است از صحن ها و رواق های اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی جمع آوری و به پسماند شهرداری تحویل داده شده است، گفت: در شش ماه نخست امسال نیز افزون بر 72 میلیون مترمربع از صحن های مقدس و رواق های مبارکه به وسیله دستگاه های مکانیزه به صورت شبانه روزی شستشو شده است.

یادآور می شود، تعیین برنامه کاری ناظران بخش نظارت، تایید لوحه های پستی پیمانکاران خدمات نظافت و شستشو، ارسال گزارشات نواقص فنی موجود در اماکن، هماهنگی برای رنگ آمیزی مبلمان موجود در سطح حرم مطهر و تعیین تعداد چیدمان نیرو با توجه به تقویم سالیانه از دیگر وظایف بخش نظارت بر خدمات نظافتی اداره امور رفاه زائران به شمار می رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.