گروه سیاسی- آرش خلیل خانه: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تأخیر در تشکیل کمیته نظارت بر اجرای برجام از سوی شورای عالی امنیت ملی و کمیته رصد مجلس در این حوزه را حساسیت و پیچیدگی ابعاد توافق جامع هسته ای و لزوم جامعیت کمیته های تعیین شده در قانون عنوان کرد.

 کمیته رصد برجام  هفته آینده تشکیل می‌شود

علاء الدین بروجردی در بازدید از غرفه روزنامه قدس در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها به خبرنگار ما گفت: کمیته رصد برجام در مجلس هفته آینده پس از پایان تعطیلات مجلس تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی امنیت ملی نیز در حال بررسی و تدارک مقدمات تشکیل کمیته نظارت بر روند اجرای برجام است، خاطرنشان کرد: با توجه به ابعاد مختلف برجام اعم از اقتصادی، فنی، مسأله تحریم ها و ابعاد نظامی و امنیتی آن، این کمیته باید از جامعیت کافی برخوردار باشد، به همین دلیل تشکیل آن امری زمانبر است، اما با توجه به دستور مقام معظم رهبری بزودی اجرا خواهد شد.

بروجردی درباره آغاز روند اجرای تعهدات مقدماتی ایران و جبران خلأ نبود کمیته نظارت بر اجرای متقابل تعهدات، با بیان اینکه خیلی مهم است بین آنچه روی کاغذ آمده با آنچه در مرحله عمل باید انجام شود، فاصله نیفتد و کشور هر چه سریع‌تر از امتیازهای توافق به دست آمده بهره‌مند شود، افزود: برخی از ابعاد برجام کاملاً روشن و صریح است مثل توافق برای کاهش سانتریفیوژها در نطنز به 5 هزار و 60 عدد که ابهام و پیچیدگی ندارد.

بروجردی همچنین گفت: برخی نکته‌ها مثل مسأله رفع تحریم‌ها و سازو کار اجرایی و قانونی آن که به طرف‌های مقابل بر می‌گردد و منوط به حل مسأله 
«پی ام دی» و تأیید آن از سوی آژانس و یا مراحل عملیاتی بازطراحی رآکتور اراک شده است، به  دلیل حساسیت و اهمیت مسأله باید تحت نظارت ارگان‌های اجرایی اعم از سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه مجلس و شورای عالی امنیت ملی باشد  که این مهم انجام خواهد شد.

وی درباره فضای انتخابات مجلس دهم نیز با بیان اینکه همانند همیشه انتخابات پرشوری خواهیم داشت و ملت بار سنگین مسؤولیت ملی را، پیرو نظرهای حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری به دوش خواهند کشید و حضور پر شوری خواهند داشت، تصریح کرد: معتقدم که ماجرای مجلس ششم تکرار نخواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.