رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور گفت: با تولید بالای باغات سراسر کشور بار دیگر ایران در صدر تولیدکنندگان پسته جهان قرار گرفت.

ایران در صدر تولیدکنندگان پسته در جهان قرار گرفت/ کاهش ۱۰ درصدی قیمت پسته

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا ارزانی‌ممقانی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: کاهش قیمتی که هم‌اکنون در بازار وجود دارد به‌دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی و کاهش سطح درآمد عمومی است که اقبال مردم نسبت به خرید این محصول را کاهش داده است.

وی با بیان "امسال میزان برداشت پسته از باغات افزایش داشته است"، خاطرنشان کرد: میزان برداشت پسته از باغات سراسر کشور حدود 260هزار تُن برآورد شده است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور افزود: این میزان برداشت مجدداً ایران را در جایگاه بزرگترین تولیدکننده پسته در جهان قرار داد و امید است با تدابیری که جهاد کشاورزی در نظر می‌گیرد این مقام باقی‌ بماند و دوباره تنزل پیدا نکند.

ارزانی‌ممقانی با اشاره به صادراتی بودن محصول پسته گفت: میزان ارزش افزوده‌ای که این محصول برای خراسان رضوی ایجاد می‌کند از مجموع زعفران و فرش بیشتر است و توجه بیشتر به این محصول می‌تواند وضعیت اقتصادی را بهبود بخشد.

وی در ارتباط با میزان صادرات این محصول بیان کرد: هم‌اکنون رکودی در بازار این محصول وجود دارد که علت عمده آن هم انتظار تجار برای مشخص شدن وضعیت تحریم و قیمت ارز است، لذا نمی‌توان در مورد رقم صادرات آن صحبت کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.