قدس آنلاین-ایلام-غلامرضا محمدمرادی: فرماندار شهرستان مرزی مهران گفت: در این شهرستان تمام زیرساخت های لازم برای پذیرش بیش از ۳ میلیون زائر آماده شده است.

مهران؛ آماده پذیرش ۳ میلیون زائر

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مراد ناصری در جریان بازدید خبرنگاران عضو کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد اربعین حسینی استان، با تقدیر از خدمات و زحمات رسانه های دیداری و شنیداری استانی و کشوری، اظهار داشت: رسانه ها با واقع بینی و درج و بیان حقایق، خدمات شایسته ای به این مرز بین المللی داشته اند.

وی با بیان اینکه حضور و تیزبینی خبرنگاران در هر عرصه ای موجب کارایی مدیران و دستگاههای اجرایی می شود، افزود: هر جا نقد و انتقاد به صورت سازنده و راهگشا بیان گردد، بدون شک توفیقات خوب و مطلوبی را به دنبال خواهد داشت.

* افزایش گیت های خروجی مرز مهران از 18 گیت  به 96 گیت!

فرماندار شهرستان مهران با اشاره به اینکه این شهرستان مرزی اربعین سال گذشته علی رغم اینکه زیرساخت های آن برای جمعیتی حدود 15 هزار نفر تعبیه شده، پذیرای قریب 2 میلیون زائر شیفته و دلباخته عتبات عالیات بوده است، بیان داشت: خوشبختانه سال گذشته با تدبیر مدیریت ارشد استان و همراهی، همکاری و مساعدت ویژه همه دستگاهها، نهادها، ادارات، سپاه، بسیج، نیروهای نظامی، انتظامی، مرزبانی و همه مردم بصیر و فهیم استان، مشکل و معضل حاد و لاینحلی در برابر خیل عظیم زائران مشاهده نشد.

مراد ناصری با تأکید بر اینکه گاهی اوقات برخی از مشکلات ریز و کوچک در مقابل این حجم نیروی انسانی و خودرویی، ظهور و بروز می کند و قطعاً امری طبیعی است، یادآور شد: از اربعین سال گذشته یک ستاد منسجم و پای کار تحت عنوان ستاد اربعین در استان شکل گرفت و تاکنون بسیاری از مشکلات فراروی زوار و مرز مهران حل و فصل شده است.

وی با بیان اینکه استان ایلام تمام امکانات، تجهیزات و نیروی اداری و انسانی خود را بسیج نموده و به کار گرفته است تا در اربعین امسال از زائران حسینی به نحو شایسته تری استقبال و پذیرایی به عمل آید، خاطرنشان ساخت: به منظور روان سازی خروج زوار از مرز، تعداد گیت های خروجی پایانه مرزی مهران از 18 گیت به96 گیت( 64 گیت ثابت و 32 گیت سیار ) افزایش یافته است.

* یکسال خدمت به اندازه 11 سال!

فرماندار شهرستان مرزی مهران به مشکل آب شرب مهران در اربعین سال گذشته اشاره و تصریح کرد: با ایجاد بیش از 17 کیلومتر شبکه آبرسانی، این مشکل کاملاً حل شده است و هم اکنون از این طریق در هر ثانیه بیش از 22 لیتر آب به شبکه آب شرب مهران تزریق و افزوده می شود.

مراد ناصری با اشاره به اینکه این مرز از سال 1382 به عنوان مرز بین المللی معرفی شده و در طول یکسال گذشته بیش از 11 سال در این مرز خدمات زیر ساختی صورت گرفته است، گفت: تملک 28 هزار متر مربع زمین از مالکین برای بهسازی و بهبود وضعیت پایانه مرزی، ایجاد باند دوم راه کربلا، ایجاد 11 کیلومتر روشنایی بعد از پل زائر، احداث 7 کیلومتر کمربندی در ضلع جنوبی شهر، ایجاد یک میدان بزرگ در پایانه مرزی، احداث یک پل 5 دهنه ای یکصد متری در کنار پل زائر، احداث یک پارکینگ بزرگ در 100 هکتار زمین و با ظرفیت بیش از 30 هزار خودرو، احداث بیش از 80 دهنه پل از تونل راه کربلا تا مهران و...، از جمله اقدامات زیرساختی انجام گرفته از اربعین سال قبل تا کنون است.

* هزینه 900 میلیارد ریالی در حوزه راههای مواصلاتی!

وی با بیان اینکه زحمات و تلاش های خوبی در طول این یکسال گذشته در منطقه صورت گرفته است و قطعاً تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی در پیش داریم، اظهار داشت: در این مدت بیش از 20 پارکینگ با ظرفیت  بیش از 100 هزار خودرو در مهران شناسایی و ایجاد شده است.

فرماندار شهرستان مرزی مهران به هزینه 900 میلیارد ریالی در حوزه راههای مواصلاتی این شهرستان در طول یکسال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: تا کنون بیش از 300 چشمه سرویس بهداشتی در مسیر زائران احداث شده است و امیدواریم که تا اربعین امسال به بهره برداری کامل برسند.

* احداث پارکینگ بزرگ با ظرفیت پذیرش 30 هزار خودرو!

مراد ناصری با اشاره به اینکه به منظور کاهش بار ترافیکی و روان سازی عبور و مرور، قبل از ورودی شهر و در کنار کنارگذر شرقی، پارکینگ بزرگی با ظرفیت پذیرش 30 هزار خودرو احداث شده است، یادآور شد: در کنار این پارکینگ، یک اردوگاه به منظور اسکان زوار در مواقع اضطراری، 50 چشمه سرویس بهداشتی، درمانگاه، فروشگاه و دیگر خدمات رفاهی ایجاد و تعبیه خواهد شد.

وی با بیان اینکه به منظور ساماندهی اتوبوس ها و مینی بوس ها نیز ترمینال مسافربری مهران با هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع بهسازی و بازسازی شده است، خاطرنشان ساخت: این ترمینال پذیرای 400 دستگاه اتوبوس، 100 دستگاه مینی بوس و 100 دستگاه خودرو سواری بصورت همزمان خواهد بود و امیدواریم که تا اربعین امسال مورد بهره برداری کامل قرار گیرد.

فرماندار شهرستان مرزی مهران به بازدید اخیر رئیس سازمان همیاری شهرداری های کشور از این پایانه مسافربری اشاره و تصریح کرد: ایشان در این بازدید قول تأمین 5 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پایانه عنایت داشتند که در اقدامی تحسین برانگیز سریعاً اقدام و وجه مورد نظر را تخصیص دادند.

مراد ناصری با بیان اینکه شانه های خاکی جاده های دسترسی این شهرستان به درستی تسطیح و  بهسازی شده اند، گفت: برای ایجاد روشنایی بعد از پل زائر به طول 11 کیلومتر، بیش از 26 میلیارد ریال هزینه شده است.

* عبور از مرز صرفاً با گذرنامه و ویزای قانونی!

وی با بیان اینکه تمام زائرسراها، مهمان سراها، تکایا، مساجد، اماکن اقامتی، موکب ها و...، برای پذیرایی و اسکان زائران تا اربعین امسال در این شهرستان مهیا خواهند شد، تأکید کرد: زائران عزیز می بایستی قبل از عزیمت به این شهرستان مرزی، گذرنامه و ویزای قانونی خود را اخذ کرده باشند تا پس از ورود به مرز، خدایی ناخواسته با مشکلات متعدد مواجه نشوند.  

فرماندار شهرستان مرزی مهران با اشاره به اینکه دفتر کنسولگری عراق در روزهای آینده در ایلام گشایش خواهد یافت، گفت: از عموم زائران عزیز تقاضا می شود که ویزای خود را قبل از ورود به ایلام تهیه نمایند چرا که با توجه به حجم جمعیت در ایام منتهی به اربعین، قطعاً تهیه ویزا از طریق دفتر کنسولگری عراق در ایلام با مشکل مواجه خواهد شد.

مراد ناصری به نشست و برخاست های مکرر مسؤلان استانی با طرف عراقی به منظور تسهیل در ارائه خدمات بیشتر و بهتر به زائران اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسات، طرف های عراقی قول مساعد داده اند که در آن سوی مرز، تردد زوار را تسهیل کنند و خدمات رفاهی و تعداد گیت های خود را افزایش دهند و امیدواریم که زائران با مشکلات کمتری مواجه و به آسانی به زیارت عتبات عالیات مشرف شوند.

* مهران؛ پذیرای 3 میلیون زائر!

وی با تأکید بر اینکه در طول این یکسال زیر ساخت های استان و شهرستان مرزی مهران برای پذیرش بیش از 3 میلیون زائر آماده شده است، تصریح کرد: مرز بین المللی مهران امن ترین و نزدیکترین مرز زمینی کشور برای واردات و صادرات کالا و تردد زائران است.

فرماندار شهرستان مرزی مهران با بیان اینکه تمام گروههای مردمی برای استقبال و پذیرایی از زائران عتبات عالیات لحظه شماری می کنند، گفت: کمیته های مختلف ستاد اربعین استان و شهرستان به درستی پای کار هستند و انشاءالله کنگره عظیم اربعین امسال با شکوه تر از سال قبل برگزار خواهد شد.

مراد ناصری با اشاره به وقوع سیل اخیر و وارد شدن خسارت به برخی زیرساخت ها و راهها، اظهار داشت: تمام دستگاههای ذیربط بصورت جهادی و شبانه روزی در حال تلاش هستند تا نواقصات و مشکلات حادث شده را به نحو مطلوب رفع نمایند و در آستانه اربعین راه را برای تردد و عبور و مرور زائران و خودروها هموار سازند.

* اِلمان مسیر 2 کیلومتری امامزاده سید حسن؛ زیبا و هنرمندانه!

وی به تسطیح، تعریض، آسفالت، زیباسازی، نصب اِلمان و تصاویر شهداء در مسیر ورودی امامزاده سیدحسن(ع) که به طرز بسیار زیبا و هنرمندانه ای ایجاد و احداث شده است، اشاره کرد و یادآور شد: برای اجرای این پروژه بیش از 12 میلیارد ریال هزینه شده است.

امیدواریم که تا اربعین امسال، برخی نواقصات موجود مرتفع و پروژه های در حال اجراء نیز به سرعت تکمیل شوند و کنگره عظیم اربعین بزرگ دیگری و با کمترین حادثه، شکل بگیرد و زائران عزیز هم با خاطرات خوش و با رضایتمندی کامل استان ایلام را ترک نمایند.

گفتنی است این بازدید با ابتکار عمل کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد اربعین استان( به ریاست صدا و سیمای مرکز ایلام ) شکل گرفت و خبرنگاران از نزدیک در جریان امور قرار گرفتند و در فضایی کاملاً صمیمی، نواقصات و اشکالات موجود را به فرماندار مهران و مسؤلان مربوطه یادآور شدند.

لازم به ذکر است که نگارنده( غلامرضا محمدمرادی ) در نهم مهرماه سالجاری در همین پایگاه خبری و در قالب یادداشتی تحت عنوان« اندک صباحی مانده است تا محرم و اربعین حسینی/ لطفاً مهران" قدمگاه زوار " را دریابید! » به برخی مشکلات مرز مهران پراخته بود که در این بازدید مشاهده شد که تعدادی از این مشکلات رفع شده است و جای تقدیر دارد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حیدر غلامی IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    0 0
    سلام بیشتر موارد ذکر شده در حد حرفه خودم شهروند مهرانی هستم اگه کاری هم انجام شده فقط با همت مردم بود