قدس آنلاین: یک کارشناس و مشاور خانواده گفت: بیشترین آمار طلاق در بین اصناف مربوط به ازدواج های دانشجویی است که دلیل عمده آن تصمیمات احساسی در ازدواج است.

بیشترین آمار طلاق در ازدواج های دانشجویی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، استاد صادقیان شامگاه دو شنبه در اولین جلسه از سلسله جلسات آموزشی ازدواج دانشجویی که دردانشکده مهندسی آزاد مشهد برگزار گردید اظهار کرد: هر چقدر وقت و انرژی برای داشتن انتخاب درست در ازدواج بگذاریم مانند سرمایه گذاری در امری مهم است که به موقع جواب می دهد.

صادقیان افزود: نمی توان درباره ازدواج فقط به صورت علمی و تئوریک صحبت کرد چراکه علم آموختنی است و برای اینکه در جای خودش مورد استفاده قرار گیرد باید تبدیل به فن و مهارت شود.

وی با بیان اینکه در هر مرحله از زندگی نیاز داریم تا تغییراتی در خود ایجاد نماییم ادامه داد: برای ایجاد این تغییرات مخصوصا در مرحله ازدواج نیاز به آموزش داریم که بعد از ازدواج نیز ادامه آن ضروری می باشد.

این کارشناس خانواده خاطر نشان کرد: 85 درصد طلاق ها به علت بلد نبودن روابط زناشویی است و این تصور غلط در جامعه و در بین افراد وجود دارد که این حوزه از زندگی نیاز به مهارت آموزی ندارد در صورتیکه ازدواج مرحله جدیدی در زندگی است و مهارت های خاصی را  می طلبد.

وی با بیان اینکه 95 درصد کسانی که ازدواج می کنند بعد از ازدواج از انتخاب خودشان راضی نیستند تصریح کرد: این یک حالت طبیعی بعد از ازدواج است و به معنای این نیست که افراد در انتخابشان به خطا رفته اند بلکه انتخاب اشتباه در مواردی است که افراد با شخصی مبتلا به اعتیاد، بیمار روانی و یا دارای فساد اخلاقی ازدواج نمایند.

صادقیان در ادامه افزود: یکی از باورهای غلط در امر ازدواج به دنبال انسان کامل بودن است چرا که هیچ دختر یا پسری را نمی توانیم بیابیم که از هر لحاظ بی نقص و عاری از ایراد باشد.

این کارشناس و مشاور خانواده  یکی از محورهای اصلی ازدواج را چگونگی انتخاب دانست و در این رابطه توضیح داد: ابتدا باید مراقب بود که انتخاب بر اساس  تصمیمات  احساسی نباشد چرا که این امر در بسیاری از دانشجویان دیده شده که دانشگاه را مکان ازدواج می دانند در صورتی که دانشگاه مکان درس خواندن است.

صادقیان ازدواج های دانشجویی را در شکل گیری این باور در بین دانشجویان دارای اهمیت خواند و گفت: نباید فریب ازدواج های دانشجویی را خورد چرا که بیشترین آمار طلاق در بین اصناف مربوط به ازدواج دانشجویی است.

وی به باور غلط دانشجویان در این رابطه اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در دانشگاه افرادی با فرهنگ ها و قومیت های مختلف از سراسر کشور وجود دارند که گاهی اوقات افراد به اشتباه  تفاهم در زمینه های علمی را به معنای تفاهم در مساله ازدواج می دانند.

صادقیان در ارتباط با انتخاب درست در امر ازدواج توضیح داد: بهتر است که افراد خودشان مستقیما انتخاب نکنند بلکه فقط فرد مورد نظر را به خانواده معرفی نمایند و امر انتخاب را به آنانها واگذار کنند.

صادقیان دلیل این امر را در تکیه کردن بر تجربه های والدین دانست و افزود: اگر جوانان در امر ازدواج نظر والدین خودشان را مهم تلقی نمایند درصد خطا در انتخاب کمتر خواهد شد چرا که ازدواج های سنتی در جامعه با مشکلات کمتری مواجه بوده اند.

وی اظهار داشت: برخی عنوان می کنند که متفاوت بودن تیپ های شخصیتی و عدم شناخت طرفین از خلقیات یکدیگر منجر به طلاق می شود که این امر بهانه ای بیش نیست چرا که افراد می توانند خودشان را با یکدیگر هماهنگ نمایند بدون اینکه سعی در تغییر طرف مقابل داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.