قدس آنلاین – رها واعظی: دوربینی که بر روی گوشی هوشمند Nexus ۵X گوگل وجود دارد، مشکلی سرگرم کننده برای کاربران خود در دنیا ایجاد کرده است.

چرا عکس هایی که با دوربین گوشی Nexus ۵X گرفته می شوند، وارونه اند؟

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، کاربرانی که از گوشی هوشمند Nexus 5X گوگل استفاده می کنند، اخیرا متوجه یک مشکل سرگرم کننده شده اند و بدین صورت که تصاویر گرفته شده با دوربین این گوشی هوشمند به شکل وارونه و برعکس می افتد.

به نظر می رسد که این مشکل چندان دردسر ساز نباشد، اما منشا آن توسط سازندگان این گوشی هوشمند مشخص شده است.

ظاهرا این مشکل به صورت غیرمعمول، زمانی ایجاد می شود که گرفتن عکس با برنامه یی مجزا از برنامه ی عکاسی گوشی گرفته شود. زیرا طبق آزمایشات انجام شده، وقتی با استفاده از برنامه ی عکاسی معمولی آندروید عکس گرفته شود، دوربین عکس را به درستی ثبت می کند، اما اگر با استفاده از یک برنامه ی جانبی نصب شده از فروشگاه های برنامه های آندرویدی عکس گرفته شود، تصویر وارونه و برعکس می افتد.

احتمالا این اشکال مربوط به نحوه ی نصب دوربین در داخل گوشی هوشمند Nexus 5X می باشد.

دوربین بر روی گوشی های آندرویدی می تواند با دو موقعیت نصب شود، یکی همان موقعیتی که در اغلب گوشی های هوشمند آندرویدی نصب می شود و دیگری آن است که در گوشی هوشمند Nexus 5X نصب شده است، به گونه یی که اگر با استفاده از نرم افزارهای جانبی عکس گرفته شود، اندکی متفاوت باشد.

البته این موضوع در نرم افزارها به صورت پیش فرض نیست و تنها در برخی از برنامه ها این تغییر محسوس ایجاد می شود و اغلب نیز در آن دسته از برنامه هایی که هنوز با استانداردهای پیشرفته ی جدید مطابقت ندارند.

بنابراین اگر شما در گوشی Nexus 5X خود با مشکلی مواجه شدید، بهتر است به جای سرزنش کردن گوگل، سازندگان و توسعه دهندگان نرم افزارها را سرزنش کنید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.