منابع امنیتی سوریه روز سه شنبه از آزاد سازی دو منطقه المحالج در غوطه شرقیه واقع در حومه دمشق پایتخت و روستای مکلحه در حومه جنوبی حلب از کنترل تروریست ها خبر دادند.

دو منطقه در شمال و مرکز سوریه از اشغال تروریست ها آزاد شدند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که ارتش و نیروهای مسلح این کشور در ادامه پیشروی های خود در غوطه شرقیه در حومه دمشق موفق شدند منطقه «المحالج» واقع در جنوب مرج السطان و مزارع اطراف آن ها را از سیطره تروریست ها خارج کنند.
این منبع نظامی همچنین افزود: نیروهای سوری در این عملیاتٰ خسارت های سنگینی به تروریست ها وارد کردند.
این منبع نظامی که اشاره ای به نامش نشده است، افزود: در این حملات مخفیگاه تروریست ها به همراه تجهیزات و تسلیحات نظامی آن ها منهدم شد.
همچنین 3 خودروی تروریست ها نیز در شهر حلب به دست نیروهای سوریه منهدم شد.
شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد، نیروهای سوریه پس از حملات سنگین علیه مواضع تروریست ها موفق شدند روستای مکلحه در جنوب شهر الحاضر در حومه جنوبی حلب را از اشغال تروریست ها آزاد کنند.
در همین حال جنگنده های روسی نیز با بمباران مواضع تروریست ها در منطقه راهبردی مثلت تدمر، شماری از عناصر تروریستی از جمله تعدادی از سرکرده های آنان را از پای در آوردند.
سانا هم گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه عملیات های سنگینی علیه اماکن تجمع و مخفیگاه های تروریست ها در حلب و حومه آن انجام دادند.
بر اساس این گزارش، روسیه نیز در چارچوب قراردادهای همکاری نظامی خود با سوریه، حدود 50 فروند جنگنده سوخو، چندین بالگرد جنگی می 24 و مجموعه ای از رزمناوها، یک ناو تجسسی و همچنین چندین پهپاد را در خاک این کشور برای مبارزه علیه تروریست ها به کار گرفته که با انجام همزمان بمباران ها و عملیات هجومی نظامی سوری گروه های تروریستی زمین گیر شده اند.
روسیه با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 2200 هدف تروریست ها نابود شده، اعلام کرده است که بمباران ها تا زمان رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه خواهد یافت و از این پس ارتش سوریه برای پیشروی بیشتر در مناطق مختلف این کشور توسط جنگنده های سوخو پشتیبانی خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.