اداره امنیت ملی افغانستان روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای از آزادساختن ۸ گروگان از دست داعش در استان زابل خبر داد که ۵ تن از آنان زمستان سال گذشته ربوده شده بودند.

۸گروگان در زابل افغانستان از اسارت داعش رهایی یافتند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، اداره امنیت ملی افغانستان در این بیانیه افزود که گروگان های آزاد شده شامل 5 مرد، 2 زن و یک نوجوان هستند.

 

5 نفر از این گروگان ها که از شیعیان هزاره هستند ، زمستان سال گذشته همراه با 26 تن دیگر به گروگان گرفته شدند که 19 تن از آنان با افراد وابسته به گروه تروریستی داعش، مبادله شدند.
اکنون 5 نفر از این گروگان ها آزاد شده اند ولی از سرنوشت گروگان های باقیمانده ، اطلاعی در دست نیست.
اداره امنیت ملی افغانستان،بدون ذکر جزییات در باره آزادی این گروگان ها ،تبلیغات برخی رسانه ها در رابطه با اعدام اعضای داعش به دست طالبان، به جرم سربریدن 7 گروگان دیگر را کذب خواند و آن را از برنامه های تبلیغاتی طالبان برای سرپوش گذاشتن بر جنایت های خود دانست.
دو روز پیش، گروه های مسلح منتسب به داعش در زابل افغانستان، 7 گروگان شامل 4 مرد، سه زن و یک نوجوان را سر بریدند.
دولت افغانستان اجساد این گروگان های کشته شده را به استان غزنی انتقال داد تا به خانواده های آنان تحویل دهد، اما مردم اجازه دفن این اجساد را ندادند و با حضوری گسترده این جنازه ها را صبح امروز از استان غزنی به سوی کابل حمل کردند.
گفته می شود مردم خشمگین قصد دارند پیکرهای کشته شدگان را در مقابل کاخ ریاست جمهوری قرار دهند و از دولت افغانستان بخواهند که برای از بین بردن تروریست ها، اقدام های عملی انجام دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.