قدس آنلاین – رها واعظی: فوجیتسو، چالش های تکنولوژی های جدید را برای رشد دفاتر کاری پیش بینی کرد.

چالش کسب و کارهای کوچک در سال ۲۰۲۵ چه خواهد بود؟

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، داشتن یک کسب و کار، با داشتن یک دفتر کار مناسب، تهیه ی فناوری های جدید، به کارگیری کارمندان، تعریف ساختار کسب و کار و تامین امنیت محل کار همراه است.

در گزارش فوجیتسو برای پیش بینی تغییرات محل کار در سال 2025، به افزایش استفاده از موبایل در دفاتر کاری HP و DELL اشاره شده است.

در فرهنگ زندگی روزانه ی امروزی، تمرکز زیاد و بی سابقه یی بر زندگی دیجیتالی وجود دارد. فوجیتسو در گزارش مطالعاتی خود به این موضوع اشاره کرده است که تا سال 2025، شرکت های فناوری، انسان محورتر از حال حاضر می شوند و این تغییر با توجه به جامعه ای که امروزه به طور فزاینده، به استفاده از تکنولوژی گرایش دارد، کمی غیر منتظره بوده و نیازمند کسب تجربیات کاربری برای ایجاد محل های کاری جالب تر برای انسان است.

در این گزارش آمده است که در سال 2025، نه تنها کارمندان و کارگران با دستگاه های خط تولید و برنامه های طراحی شده ی تکنولوژیک، همراه تر می شوند، بلکه در ایجاد امنیت تولید نیز نقش مهمی را ایفا می کنند.

راه اندازی فروشگاه ها باعث رسیدن به سود مستقیم و آشکار می شود و بنابراین در آینده صاحبان کسب و کارهای کوچک به تاسیس فروشگاه روی می آورند و همین امر باعث می شود که کارفرمایان برای نگهداری کارمندانشان مجبور به استفاده از ابزارهای مناسب و جذاب در محیط کار شوند.

در حال حاضر و بنا بر آمار، بیش از 53 میلیون نفر در دنیا، یعنی 34 درصد از نیروی کار دنیا صاحب مشاغل آزاد و شخصی هستند که تا سال 2025، این تعداد به 89 درصد خواهد رسید.

بدین ترتیب صاحبان کار باید در فکر ایجاد دفاتر مجازی برای انجام کسب و کار خارج از یک دفتر سنتی باشند و امکان انجام کار را با یک لپ تاپ سبک وزن، یک تبلت و یا یک گوشی هوشمند فرآهم کنند.

از آنجا که سیستم های نرم افزاری از راه دور نیز برای ادامه ی فعالیت خود به اینترنت نیاز دارند، اتصال به Wi-Fi تبدیل به امری ضروری برای صاحبان کسب و کار و کارمندان آنان می شود.

صاحبان کسب و کار های کوچک، در آینده یی نه چندان دور از جی میل خود برای ارسال پیام در محل کار استفاده می کنند  و فایل ها و اسناد خود را در دراپ باکس های شخصی ذخیره می کنند. برای این کار نیز از اینترنت خانه و یا اینترنت گوشی های هوشمند استفاده خواهند کرد، بنابراین لازم است که صاحبان کسب و کار های کوچک، علوم مربوط به مدیریت امن داده ها و دستگاه ها را بیاموزند و همچنین از امنیت داده های ذخیره شده توسط کارمندان خود مطمئن شوند.

بدین ترتیب کارمندان راه دور نیاز بیش تری برای انصال به اینترنت دارند و اسناد و داده های کاری خود را در شبکه های اینترنتی شخصی ذخیره می کنند، بنابراین با چالش امنیت داده ها مواجه خواهند بود.

گارتنر تخمین زده است که تا سال 2020، حدود 25 میلیارد دستگاه دارای اینترنت (اینترنت اشیا) وجود خواهد داشت.

افزایش وجود دستگاه هایی که دارای قابلیت جمع آوری داده ها می باشند باعث ایجاد چالش بیش تر در تامین امنیت کسب و کار های کوچک و حتی بزرگ می شود.

امنیت اطلاعات شخصی و سرقت هویت های کسب و کار، در سال های آینده هدف قرار خواهد گرفت و با این حال کسب و کار الکترونیک گسترش خواهد یافت و دانش و نخصص مجرمان سایبری افزایش می یابد. به همین دلیل استفاده از روش های امنیت سایبری در زندگی شخصی و حرفه ای افراد ملزوم خواهد شد و افراد بسیاری نیازمند آشنایی با دانش امنیت سایبری خواهند بود.

چالش های موجود برای کسب و کارهای کوچک در آینده ای نه چندان دور به مدیریت بحران و گسترش گروه های آموزشی قوی در سراسر دنیا نیازمند است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.