رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات در دولت تدبیر و امید در دست بررسی است و پس از تصویب می‌تواند عامل مهمی برای جلوگیری از اخبار نادرست شبکه‌های اجتماعی باشد.

قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات در دولت بررسی می‌شود
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، علیرضا جدایی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی روابط عمومی‌های ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: از مهم‌ترین چالش‌های روابط عمومی‌ها انتشار شبه خبرهایی است که از طریق شبکه‌های اجتماعی و موبایلی به جامعه منتقل می‌شود.

وی این چالش را عاملی برای ضربه‌زدن به اخبار درست جامعه دانست و تصریح کرد: آنچه که نقش روابط عمومی‌ها را در جامعه پررنگ‌تر می‌کند، فعالیت آنها در ارتقای میزان مشارکت مردمی است، چراکه سازمان و اداراتی مانند آموزش و پرورش از سهم مشارکت‌های مردمی باید بسیاری از فعالیت‌ها را برای آنها انجام دهند که بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات در دولت تدبیر و امید در دست بررسی است و پس از تصویب می‌تواند عامل مهمی برای جلوگیری از اخبار نادرست شبکه‌های اجتماعی باشد.

جدایی افزود: پارادوکس عرصه خبر و تقاضا برای خبر، چالش‌های اخبار پیامکی و حاکمیت رسانه‌های جریانی و ارگانی را می‌توان از مهم‌ترین چالش‌های روابط عمومی‌ها عنوان کرد که به نظر می‌رسد با تصویب قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات این چالش‌ها نیز کم کم رفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.