یارانه نقدی قرار است طبق روال گذشته بیست و یکم هر ماه واریز شود اما به طور میانگین با ۴ تا ۵ روز تاخیر واریز می شود که اکنون جمع این واریزها از ابتدای سال تاکنون به یک ماه رسیده است و اکنون مردم یک ماه یارانه نقدی طلب دارند.

یارانه نقدی آبان فردا واریز می‌شود؟/ مردم یک ماه یارانه طلب دارند

به گزارش قدس انلاین به نقل از میزان، دولت برای هر وعده یارانه باید بیش از 3 هزار میلیارد تومان منابع تجهیز کند که مسئولان اقتصادی آن را به مصیبت عظما تشبیه کرده اند.

در حال حاضر تاخیر در واریز یارانه ها به یک ماه رسیده است و مردم یک ماه یارانه طلب دارند، آیا دولت این مبلغ را واریز می کند؟ اکنون نیز مردم منتظر هستند که یارانه نقدی این ماه نیز با 5 روز تاخیر واریز می شود؟

متاسفانه مسئولان اقتصادی دولت به صورت چراغ خاموش یارانه را با 4 روز تاخیر واریز می کنند و هیچ اطلاع رسانی دقیقی نیز در مورد زمان دقیق واریز یارانه صورت نمی گیرد.

طبق اخبار منتشر شده تعداد افرادی که از لیست یارانه بگیران حذف شده است به مرز 3 میلیون نفر رسیده است. ناگفته نماند طرح هدفمندی یارانه ها به منظور توزیع عادلانه درآمد اجرا شده است اما طبق گفته کارشناسان اقتصادی این طرح شکست خورده بهانه ای بود برای چندین برابر کردن قیمت ها.

اهدافی که در یارانه نقدی محقق نشد
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با بیان اینکه هدفمندی یارانه ها به اهدافش نرسید، گفت: یکی از اهداف هدفمندی یارانه ها تحریک عرضه و تقاضا بود که محقق نشد. طرح هدفمندی یارانه ها به شیوه صحیح اجرایی نشد و در مسیری غیر از هدف خود حرکت کرد.

حسین گروسی ادامه داد: یکی از حداقل هایی که باید به اجرای طرح هدفمندی یارانه ها محقق می شد رفع رکود بود که آن هم محقق نشد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: هدفمندی یارانه ها باید سبب تقویت تولید و توزیع عادلانه درآمد در جامعه می شد که چنین هدفی نیز تحقق پیدا نکرد.

این نماینده مجلس گفت: به هر حال طرح هدفمندی یارانه ها هدف های بسیار زیادی از جمله تقویت تولید و توزیع عادلانه درآمد و همچنین کاهش فاصله طبقاتی دنبال می کرد اما به خوبی به اهدافش دست پیدا نکرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعیده مقدسی IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    3 0
    حرفا میزنینااااااااااااا . همه این کارا رو میکنن تا بدزدند از جیب ملت . همین کارا رو یاد کارفرمایان دزد شهرک های صنعتی هم دادند و اونها هم همین بلاها رو سر کارگران بدبخت میارن . یک ماه طلب ؟ بیشتر به جوک سال میمونه . بدیم گینس ثبتش کنه . ما که ادم پاک و سالم ندیدیم تو این مدت . سرمون روبرگردونیم کلاهمون روهم بردند!
  • احمد صفرانداقی IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    1 0
    بااطلا عات غلط یارانه بنده را قطع کرده اند وحالا پس از چند ماه اعتراض هنوز در مرحله ثبت است !!!!!
  • واله IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    با حذف یارانه سه میلیون نفر و افزایش قیمت حامل های انرژی دولت بیش از سیصد میلیارد تومن اضافه در آمد داشته !!! آیاباز هم دادن چندرغاز یارانه مصیبت عظماشده است؟حالا یک ماه یارانه عقب افتاده را به آن اضافه کنید.!!!
  • م. IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    ای بابا اینا دکل نفتی رو با جایگاش دزدیدن میخواهید ۴۵تومن یارانه رو ندزدن!!!!!!!