کنگره ملی بزرگداشت احمد عزیزی که چند سالی است در بستر بیماری به سر می‌برد، با حضور جمعی از مسئولین فرهنگی و چهره‌های فرهنگی و ادبی کشور، ۲۰ آبان در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد.

کنگره ملی بزرگداشت «احمد عزیزی» برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از (ایسنا) ، دکتر ابراهیم رحیمی زنگنه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در آغاز این کنگره با بیان اینکه احمد عزیزی از شاعران برجسته انقلاب است که شعرش در عصر معاصر جایگاه ویژه ای دارد، گفت: این شاعر کرمانشاهی از شاعران جریان ساز انقلاب است که شعرش هم از نظر درون مایه و محتوا سرشار از مباحث آیینی و دفاع از آرمانهای انقلاب است و هم از نظر ساختار دارای ویژگیهای خاصی است.

وی افزود: احمد عزیزی مبتکر نوعی صور خیال با اقتباس از بیدل دهلوی و تاثیر از شاعران سبک هندی با درون مایه عرفان مولانا و بیدل دهلوی است.

او در خصوص برپایی این کنگره نیز گفت: از دو سال پیش تصمیم به برپایی این کنگره با همکاری حوزه هنری گرفتیم و از همان زمان فراخوان برپایی این کنگره داده شد و استقبال خوبی نیز از آن صورت گرفت و بیش از 120 مقاله به دبیرخانه کنگره رسید که پس از داوری 57 مقاله در قالب کتابی چاپ شد که امروز رونمایی می شود. در این کنگره از تندیس این شاعر و دو اثر او به نام های "شطح عزیز" و "قاف غزل و قوس غزل" رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار برپایی این کنگره را تامین کرده، گفت: در این کنگره دو نشست تخصصی نیز برگزار و 12 مقاله برگزیده ارائه می شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس حوزه هنری، رییس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و شاعرانی از جمله علیرضا قزوه، محمدحسین جعفریان، سعید بیابانکی و بیژن ارژن از میهمانان این کنگره هستند.

احمد عزیزی چهارم دی ماه 1337 در سرپل ذهاب متولد شد. این شاعر انقلابی از ۱۵ اسفند ماه 1386 بر اثر بیماری در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه بستری است.

کفش‌های مکاشفه، شرجی آواز، باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رویا، ملکوت تکلم و سیل گل سرخ از کتاب هاب احمد عزیزی هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.