قدس آنلاین: جانشین فرماندهی ناحیه حمزه سیدالشهداء(ع) گفت: ۶۰۰ نفر فعال قرآنی بسیجی در این ناحیه داریم که شامل ۱۰۰ حافظ قرآن، ۳۰۰ نفر قاری و ۲۰۰ نفر فعال در بحث مفاهیم قرآنی بوده است.

ناحیه حمزه سیدالشهداء(ع) ۶۰۰ فعال قرآنی پرورش داده است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا صبوری امشب در مراسم اختتاحیه بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم سراسری بسیج که در تالار غدیر ناحیه حمزه سیدالشهداء(ع) برگزار شد، اظهار داشت: در بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن بسیج ناحیه حمزه سیدالشهداء (ع) 150 نفر (100 نفر زیر 16 سال و 50 نفر بالای 16 سال) ثبت نام کردند که از این تعداد 120 نفر (80 نفر زیر 16 سال و 40 نفر بالای 16 سال) شرکت کردند و در پایان نفرات اول تا سوم هربخش معرفی شدند.

وی افزود: نفرات اول تا سوم هربخش به مرحله استانی این دوره از مسابقات که در هفته بسیج در سپاه امام رضا (ع) برگزار می‌شود راه یافتند و نفرات برتر استانی نیز به مرحله کشوری که در دهه مبارک فجر برگزار می‌شود راه می‌یابند که مکان برگزاری مرحله کشوری متعاقباً اعلام خواهد شد.

جانشین فرماندهی ناحیه حمزه سیدالشهداء(ع)  با اشاره به فعالیت 600 فعال قرآنی بسیجی در این ناحیه، خاطرنشان کرد: در میان بسیجیان ناحیه حمزه سیدالشهداء(ع) 100 حافظ قرآنی داریم که از این تعداد 15 نفر حافظ کل هستند، همچنین 300 نفر در بحث قرائت و ترتیل و 200 نفر هم در بحث مفاهیم قرآنی فعال هستند.

صبوری تصریح کرد: همزمان با این مراسم نشست هیئت عاشقان هم برگزار شد که در آن فرماندهان پایگاه‌ها، سرگروه‌های حلقه‌های صالحین، مربیان حلقه‌های صالحین و نفرات برتر بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم سراسری بسیج ناحیه حمزه سیدالشهداء(ع) حاضر بودند.

وی تأکید کرد: بسیج برای حلقه‌های خاص صالحین 11 وظیفه تعریف کرده که این وظایف شامل «تقویت باورهای دینی و انقلابی اعضای حلقه»، «پاسخگویی به شبهات معرفتی، تربیتی، و بصیرتی اعضای حلقه»، «مراقبت از رشد تحصیلی و علمی اعضا»، «رشد و تعالی معنوی اعضای حلقه»، «مصون سازی اعضا در برابر آفات و آسیب‌های اجتماعی»، «شناسایی ضعف‌ها و قوت‌های اعضا و رسیدگی به آن‌ها»، «ایجاد فضای صمیمانه و اُنس و اُلفت میان اعضا»، «اصلاح رفتارها و رفتارسازی مطلوب در میان اعضا»، «کشف استعدادها و قابلیت‌های افراد و شکوفاسازی آن‌ها»، «ارتقاء شأن و منزلت بسیجیان در جامعه» و«جذب و پذیرش داوطلبان جهت عضویت در حلقه» بوده است.

جانشین فرماندهی ناحیه حمزه سیدالشهداء(ع) با اشاره به نقش کلیدی فعالان قرآنی در برابر جنگ نرم دشمن، خاطرنشان کرد: نخبگان قرآنی بسیجی خطاب به دشمنان می‌گویند که ما به‌عنوان یک سرباز قرآن و ولایت اجازه هیچ‌گونه گستاخی به شما شیاطین نمی‌دهیم.

صبوری گفت: جامعه قرآنی نسبت به بصیرت افزایی تلاش کنند تا دشمن در بحث جنگ نرم که هزینه‌های زیادی پرداخت کرده ناکام بماند.

وی افزود: مقام معظم رهبری نسبت به تربیت حافظان قرآنی تأکید فرمودند و بسیج در پیرو فرمایش ایشان نسبت به تربیت حافظان قرآن بسیجی اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است تا این خواسته و فرمان به‌حق معظم له هرچه سریع‌تر محقق شود.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.