قدس آنلاین- تبریز: سومین جشنواره و نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته تبریز (ربع رشیدی) ظهر امروز با حضور صدها محقق، پژوهشگر و شرکت دانش‌بنیان در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز گشایش یافت.

سومین جشنواره و نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته تبریز گشایش یافت

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، ایین افتتاحیه این نمایشگاه با حضور استاندار آذربایجان شرقی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت دفاع، مسوولان کشوری و لشکری و جمعی از علاقمندان حوزه علم و فناوری برگزار شد.

 


دبیر سومین جشنواره و نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته تبریز در این مراسم از ثبت 937 طرح فناورانه برای ارایه در این نمایشگاه خبر داد و گفت: از این تعداد 750 طرح در نمایشگاه امسال شرکت کرده‌اند.

علی جهانگیری افزود: علاوه بر طرح‌های فناورانه پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان استان آذربایجان شرقی، 70 طرح از سایر استان‌ها و سه طرح خارجی نیز در این نمایشگاه عرضه خواهند شد.

وی، تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه را رویکرد اصلی این دوره از نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته تبریز عنوان کرد و گفت: تفاوت عمده نمایشگاه امسال با دوره گذشته، دسته‌بندی طرح‌ها به صورت تخصصی است تا امکان ارتباط محققان و صاحبان طرح‌ها با دستگاه‌های اجرایی و صنعتگران بهتر برقرار شود.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز همچنین اعلام کرد: نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته ظرفیت بزرگی برای منطقه است و در نظر داریم با استفاده از این پتانسیل، تبریز را به مرکز خرید و فروش فناوری‌های نو در منطقه تبدیل کنیم.

همزمان با گشایش سومین جشنواره و نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته تبریز، تفاهم‌نامه ایجاد فن‌بازار منطقه‌ای شمال غرب کشور بین منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز به امضا رسید.

همچنین در این مراسم از لوگوی منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی رونمایی و تمبر یادبود این منطقه نیز ابطال شد.

سومین جشنواره و نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته تبریز تا روز یکشنبه 24 آبان برای بازدید علاقمندان برپا خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.