۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: 322248

دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اظهاراتی گستاخانه و توهین‌آمیز ملت ایران را "تروریست" خواند.

ترامپ ملت ایران را "تروریست" خواند

به گزارش قدس انلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از جوئیس ژورنال، نامزد جمهوری خواه انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا که در جمع هوادرانش سخن می‌گفت، از هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق، و جان کری، وزیر خارجه کنونی آمریکا، به شدت انتقاد کرد.

وی در ابتدا کلینتون را بدترین وزیر خارجه آمریکا خواند ولی بعد از دقایقی گفت: "جان کری بدترین وزیر خارجه آمریکا است؛ زیرا وی توافق هسته ای را نهایی کرد."

ترامپ در ادامه ضمن انتقاد از سیاست های باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، درباره رژیم صهیونیستی، در اظهاراتی گستاخانه درباره توافق هسته ای گفت: این توافق به اشاعه تسلیحات هسته ای منجر می شود و یک ملت تروریست را ثروتمند کرده است."

وی در ادامه با انتقاد شدید از توافق هسته ای در مورد سرنوشت آن در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، گفت: "من به آن ها (ایرانیان) 150 میلیار دلار ( ناشی از لغو تحریم ها) را پس نمیدهم. در آن زمان به آن ها می گویم بیایید الان مذاکره کنیم."

ترکی فیصل خواستار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شد

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت: ترکی فیصل – شاهزاده سعودی -- با تردید آفرینی درباره مواضع ایران، در گفتگو با یکی از روزنامه های صهیونیستی بر صلح با این این رژیم و عادی سازی روابط با آن تاکید کرد.

الاخبار با درج این خبر به نقل از هاآرتص نوشت: ترکی الفیصل، شاهزاده سعودی، در این گفتگو مدعی شد، نماینده دستگاه پادشاهی عربستان نیست؛ اما در عین حال، تا کنون هیچ گونه اعتراضی درباره نظرهای خود نشنیده است. به نوشته هاآرتص، ترکی الفیصل و همچنین این روزنامه اسرائیلی، اطمینان دارند که اگر موافقت ضمنی یا صریح، مقامات سعودی نبود، این مصاحبه انجام نمی‌شد.

الفیصل در این مصاحبه اشاره کرد: "باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا -- اولین دوره ریاست جمهوری خود را با قاطعیت درباره پیشبرد روند صلح، آغاز اما خیلی زود عقب نشینی کرد و این مسئله به سرخوردگی کشورهای عربی منجر شد. هیچ کس گمان نمی‌کند که آمریکا، اسراییل را به سمت اتخاذ ابتکار عمل صلح عربی و دستیابی به راه حلی برای تاسیس دو کشور سوق خواهد داد و این یعنی، هیچ طرفی جز خود اسراییل نمی‌تواند درباره ابتکار عمل تصمیم گیری کند.

این شاهزاده سعودی، اشاره کرد: "طرح عربستان، تنها طرح مناسب برای خروج از بن بست روند صلح است. طرحی که بر پایه عقب نشینی اسرائیل تا مرزهای هزار و نهصد و شصت و هفت، تشکیل کشور فلسطینی، دستیابی به راه حلی توافقی در خصوص آوارگان فلسطینی و عادی سازی روابط اسراییل با همه کشورهای منطقه قرار دارد."

داعش :در روسیه حمام خون راه می اندازیم

گروه تروریستی داعش با انتشار یک فیلم ویدئویی جدید روسیه را به انجام حملاتی در آینده نزدیک تهدید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز از قاهره ، گروه ناظر رسانه ای «سایت» (SITE) به نقل از «مرکز رسانه ای الحیات» وابسته به داعش اعلام کرد که داعش با انتشار ویدویی به زبان روسی اعلام کرده که «بزودی حمام خون در روسیه راه می اندازیم. »
داعش پیش از این نیز در تلافی حملات به نیروهایش در سوریه خواستار انجام حملاتی به روسیه و آمریکا شده بود.

مقام های اطلاعاتی غربی بر این گمان هستند که داعش اقدام به بمب گذاری در هواپیمای روسی سرنگون شده در صحرا سیناء مصر کرده که شنبه هفته پیش سقوط کرد و 224 سرنشین آن کشته شدند.

محمدرضا خاتمی: "مشارکت" تجدیدپذیر نیست

محمدرضا خاتمی فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: "مشارکت" دیگر تجدیدپذیر نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خاتمی ، صبح امروز (جمعه 22 آبان ماه) با حضور در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره فعالیت‌های حزب اتحاد ملت اظهارداشت: من عضو این حزب نیستم و خبری از آن ندارم، دوستان من در این حزب حضور دارند اما مدتهاست که با آنها ارتباطی ندارم.

خاتمی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا حزب اتحاد ملت همان حزب منحله مشارکت است، گفت: هیچ حزبی، بدل حزب قدیمی نبوده و مشارکت دیگر تجدید پذیر نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.