قدس انلاین – سعید کوشافر: بازهم شنبه شدو بادستی پر از خبرهای خواندنی هفته گذشته خدمت شما رسیدیم،خبرهایی ازایران وسراسر جهان و از حوزه های ورزش وجامعه و هنر وفرهنگ . اگرچه هفته گذشته سرخط همه خبرهای کشور به وامهای ارزان دولت برای خرید خودرو ولوازم خانگی ختم می شد وامهایی که به نظر می رسد با استقبال خوب مردم روبروشدو حداقل تا الان نجات خودروسازان از رکود قطعی شده است ...

از شایعه سازی بازگشت ژنرال سلیمانی به سوریه و وام ۷میلیارددلاری روسیه به ایران تا شهردارشدن یک خواننده زیرزمینی درتهران و  اقدام زشت آمریکایی ها علیه ملی پوش ایران!

***واکنش رهبر انقلاب به علنی کردن شهر موشکی سپاه

سردار رشید جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح از نظر رهبری درباره رونمایی از شهر موشکی سپاه خبر داد.

سردار رشید از نظر رهبری درباره رونمایی از شهر موشکی سپاه خبر داد.

سردار غلامعلی رشید، جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح در چهارمین سالگرد شهادت شهید تهرانی‌مقدم که در حسینیه امام رضا (ع) هوافضای سپاه برگزار شد خاطر نشان کرد:  17 مهر خدمت رهبری مشرف شدیم و ایشان فرمودند، "که کار تبلیغاتی سردار حاجی زاده کار خوبی بود که شهر موشکی را نشان داد و برای مردم جالب بود؛ گویش ایشان هم خوب بود" سردار حاجی‌زاده در آن مراسم دو مدال افتخار گرفت./

 

***واکنش مجید قناد به ماجرای برنامه فیتیله‌ای‌ها

تهیه کننده اسبق برنامه فیتیله گفت: این اتفاق سوء تفاهمی بیش نبوده و من امیدوارم که به لطف خدا ختم به خیر بشود.

مجید قناد در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا در رابطه با اتفاق اخیری که در برنامه فیتیله رخ داد، گفت: من در این رابطه نظری نمی توانم بدهم و اطلاع چندانی هم ندارم چون از سال 89 این برنامه را واگذار کرده ام و این موضوع به بنده ربطی ندارد.

وی همچنین در رابطه با قائله ای که پیش آمده نیز گفت: این اتفاق سوء تفاهمی بیش نبوده و من امیدوارم که به لطف خدا ختم به خیر بشود.

 

 

***پرویر پرستویی :یک ترک زبانم و خیلی هم به آن می‌نازم

پرویز پرستویی عنوان کرد: این روزها اخبار فیتیله‌ها من را خیلی آزار داد، از مدیران بر کنار شده بگیرید تا عمو فیتیله‌هایی که بیست سال کودکان و بزرگسالان رو شاد کردن و آگاه، ولی این جفای بزرگ را نمی‌تونم هضم کنم که سه یار و چند مدیر را خانه‌نشین ببینم.

پرویز پرستویی بازیگر نام آشنای کشورمان با انتشار تصویری از عیادت عموهای فیتیله‌ای از یک بیمار نوشت: ای عزیزانی که این مطلب رو میخونید ، بنده یه ترک زبانم وخیلی هم به ترک زبان بودنم مینازم این روز ها اخبار فیتیله ها منو خیلی آزارم داد. از مدیران بر کنار شده بگیرید تا عمو فیتیله هایی که بیست سال کودکان و بزرگسالان رو شاد کردن و آگاه ولی این جفای بزرگ رو نمیتونم هضم کنم که سه یارو وچند مدیر رو خانه نشین ببینم .عزیزان چرا به هفت سینمایی حمله نمی کنید که سینما رو اینقدر سخیف کردند و کوچک که همیشه بیرق دار فرهنگ ایران بودند و افتخار آفرین در دنیا، شمارو به خدا سوگند در قضاوت عجول نباشید... .

.. .. تو سریال پایتخت 4 ارسطو با لهجه مازندرانی، نفهمید و غذای سگ خورد.. تو سریال باغ مظفر مهران مدیری شخصیت گلمراد با لهجه لری نمایشگر یه آدم کثیف و نفهم بود... تو فیلم‌ها و سریال‌های مختلف، شخصیت‌هایی با لهجه‌ی جنوبی نقش قاچاقچی‌ها رو بازی میکنن... گیلانی‌ها تو سریال‌های مختلف نقش آدمای ساده‌لوح رو ایفا می‌کنن.. حتی جواد رضویان و رضا شفیع‌جم با لهجه‌ی افغانی سریال طنزی بازی کردن که سطح فرهنگ افاغنه رو خیلی پایین نشون میداد... اما همه‌ی این اقوام می‌دونستن که هیچ توهینی در کار نیست. کسی با یه سریال طنز به قومیت توهین نمیکنه... یا سریال در حاشیه که جواد رضویان با اون شکل و شمایل به لهجه قمی حرف میزد... اما با یه آیتم طنز 5 دقیقه‌ای اینکه یه نفر با لهجه آذری با فرچه توالت دندوناشو مسواک کرده، منجر شده به تظاهرات...

***پست اینستاگرامی محسن رضایی در سالگرد فوت پسرش

محسن رضایی نوشت: احمد بخاطر روحیات خاصی که داشت و شجاعتی که در وجودش بود، سر پر شوری داشت و دچار اشتباهی در زندگیش شد ولی چیزی نگذشت که متوجه شد و به تلافی اشتباهش ضربه‌ای هم به منافقین در امریکا زد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالروز درگذشت فرزندش مطلبی را در صفحه شخصی‌ اینستاگرامش منتشر کرد که آن را در ادامه می‌خوانید:

جبهه فقط رزمنده ها نبودند که فداکاری می‌کردند و می‌جنگیدند. خانواده رزمند‌ه‌ها جهاد کمتری از همسران خود نداشتند. چون ما بعضاً شش ماه یک بار هم فرصت سرکشی به خانه را پیدا نمی‌کردیم. همسران رزمنده‌ها هشت سال به صورت یک تنه بار تربیت فرزندان بدون حضور شوهرانشان را به دوش می‌کشیدند . این بخشی از جنگ است که به ان توجه نمی شود . آیا یک بچه 7-8 ساله انتظار ندارد با پدرش به پارک و یا بازار برود؟

خانواده من یکی از ده‌ها هزار خانواده‌ای بود که این مشکلات را تحمل کردند.این مشکلات روی احمد هم اثر داشت و یک بار به مادرش گفته بود کاش یا پدرم شهید می‌شد که می‌گفتیم پدرمان شهید شده و یا می‌آمد و یک بار با هم به پارک و بازار می‌رفتیم.

احمد بخاطر روحیات خاصی که داشت و شجاعتی که در وجودش بود، سر پر شوری داشت و دچار اشتباهی در زندگیش شد ولی چیزی نگذشت که متوجه شد و با مشورت من نقشی را بر عهده گرفت . و به تلافی اشتباهش ضربه ای هم به منافقین در امریکا زد که در موقع لازم جزییات آنرا خواهیم گفت.

زوایای قتل احمد مشخص نشده است. پلیس امارات در این زمینه با ما همکاری نکرد حتی موبایل و کامپیوتر وی را هم به ما ندادند تا ببینیم آخرین تماس‌های وی با چه کسانی بوده است. احمد ما بالاخره به اصل خود بر گشت واحتمالا به همین دلیل هم به قتل رسید.

 

***چه کسانی کار فرهنگی در دانشگاه را با کنسرت و اردوی مختلط اشتباه گرفته‌اند؟

برقراری روابط نامشروع و دوست یابی، مصرف مشروبات الکی، رقص‌های مختلط و... از جمله جلوه‌های ویژه اردوهای مختلط دانشجویی است؛ مسئله‌ای که در سایه‌ بی‌توجهی و شاید کم توجهی‌ مسئولان وزارت علوم تبدیل به دغدغه‌ای برای رهبری شده است.

شبکه اطلاع رسانی راه دانا نوشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که صبح دیروز(چهارشنبه) برگزار شد، با اشاره به برگزاری کنسرت و اردوهای مختلط در دانشگاه‌ها فرمودند: کار فرهنگی را در دانشگاه بعضی با کنسرت و اردوی مختلط اشتباه گرفته اند؛غربیها چه بهره ای بردند از اختلاط؟ اسلام انسان را شناخته که حکم حجاب و عدم اختلاط را داده است.

برقراری روابط نامشروع و دوست یابی، مصرف مشروبات الکی، بزن و برقص‌های مختلط و... از جمله جلوه‌های ویژه اردوهای مختلط دانشجویی است؛ مسئله‌ای که در سایه‌ بی‌توجهی و شاید کم توجهی‌ مسئولان وزارت علوم تبدیل به دغدغه‌ای برای رهبر معظم انقلاب شده است.

در شرایطی این ابراز نگرانی از سوی رهبر معظم انقلاب وجود دارد که وزیر علوم چندی پیش این موضوع را تکذیب کرده است، و باید پرسید که آقای وزیر اگر از گذشته کنسرت در دانشگاه‌ها برگزار نمی‌شده و الان هم برگزار نمی‌شود و اگر اصلا اردوی مختلط در دانشگاه‌ها نداریم، پس این اظهار نگرانی رهبری از کجاست؟! چرا که در چند ماه اخیر این دومین بار است که رهبر معظم انقلاب نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند، اما دانشگاه‌ها با بهانه قرار دادن مسائل مختلفی چون آغاز سال تحصیلی و مناسبت های تقویمی به دنبال آن هستند تا اردوهای مختلط و کنسرت‌های موسیقی را در فضای دانشگاه برگزار کنند؛ و اگر مسئولان از خواب بیدار شوند شاید اوضاع کارفرهنگی در دانشگاه‌ها بهبود پیدا کند.

 

***داعش زنان را در «تلگرام» می‌فروشد!

یک عضو جدا شده از داعش از اعتیاد اکثر اعضای این گروهک تروریستی به مواد مخدر و خرید و فروش زنان برده در تلگرام خبر داد.

یکی از مسئولان گروهک تروریستی داعش از راه‌اندازی بازاری الکترونیکی با هدف خرید و فروش زنان اسیر در تلگرام خبر داد.

سایت خبری "البحرین‌الیوم" در این‌باره نوشت، بنا‌بر‌اعلام «أبولید تونسی» مسئول سابق امور مالی در بیمارستان‌های روانی داعش، این گروهک تروریستی با راه‌اندازی برنامه‌ "بازار برده‌داری" در تلگرام، زنان اسیر خود را به فروش می‌گذارند.

قیمت برخی از این زنان اسیر که توسط داعش به بردگی گرفته شده‌اند گاهی به ۱۳ هزار دلار هم می‌رسد.

گفتنی است فرماندهان داعشی، زیباترین زنان را برای خود انتخاب کرده و زنانی را که از زیبایی کمتری برخوردارند در این بازار الکترونیکی به فروش گذاشته‌اند.

«أبولید تونسی» هم‌چنین از اعتیاد اکثر اعضای داعش به مواد مخدر مانند ترامادول و هروئین پرده برداشت.

وی در مورد علت اعتیاد داعشی‌ها گفت: زمانی‌که یک داعشی مجروح می‌شود هر چند جراحت وی ناچیر و سطحی باشد، مقدار زیادی مواد مخدر به او می‌دهند تا احساس درد نکند و شخص مجروح بعد از بهبودی، خود به خود معتاد می‌شود.

 

***ژنرال سلیمانی به سوریه بازگشته است!

فارین پالیسی: «حضور جدید ژنرال سلیمانی در این تصاویر با گزارشات منتشر شده درباره شکستن حصر پایگاه هوایی کویرس در حلب مصادف است!»

نشریه امریکایی فارین پالیسی (foreignpolicy) در مطلبی با استناد به یک عکس سربازان سوری با سردار قاسم سلیمانی مدعی است که وی دوباره به سوریه بازگشته و عملیات مختلف از جمله حملات هوایی روس‌ها در سوریه را هدایت می‌کند.

در ابتدای این مطلب با اشاره به عکس‌های منتشر شده از سردار سلیمانی در سال قبل که نشان از حضور وی در سوریه و عراق داشت، آورده شده است «ولی در ماه‌های اخیر جریان عکس‌هایی که او را در کنار مبارزان پیشمرگه کُرد یا سران ایزدی نشان می‌داد، متوقف شده است و گویی او دوباره به سایه‌ها بازگشته است.»

فارین پالیسی اما درباره تصاویر جدیدی که این هفته از سردادر در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد و او را در کنار رزمندگان کتائب سید‌الشهدا نشان می‌داد؛ اذعان کرد که نمی‌توان دقیق گفت این عکس‌ها در کجا گرفته شده و افزود «با توجه به پایگاه اینترنتی این گردان، عکس‌ها در کنار حرم حضرت زینب در دمشق گرفته شده است.»

این نشریه درباره اخبار متناقضی که از گرفته شدن این تصاویر در شهر حلب حکایت دارند، نوشت «یک سایت شورشیان سوریه تصاویری از ژنرال سلیمانی را روز سه شنبه منتشر و ادعا کرد که او را در مراسم ترحیم یکی از افسرانش در شهر حلب نشان می‌دهد.» البته دیوارنوشته‌های کنار عکس کمی شبیه ایران بنظر می‌رسد!

فارین پالیسی که قصد داشت به هر وسیله‌ای تصاویر منتشر شده از سردار را به خطوط مقدم در حلب مرتبط سازد؛ مدعی شد «حضور جدید ژنرال سلیمانی در این تصاویر با گزارشات منتشر شده درباره شکستن حصر پایگاه هوایی کویرس در حلب مصادف است!»

این نشریه در پایان با اشاره به عملیات هوایی روسیه در سوریه نوشت «نقش مسکو در جنگ سوریه به نقطه مشاجرات غرب تبدیل شده است. حملات هوایی که کشورهای غربی امیدوارند باعث عقب راندن داعش شود، به شورشیان تحت حمایت آنها نیز صدمه می‌زند.»

 

***علی مشهدی بازیگر شد

علی مسعودی معروف به علی مشهدی که یکی از کمدین‌های محبوب برنامه خندوانه است قرار است در فیلم سینمایی ناردون بازی کند.

فیلم سینمایی ناردون اثری طنز فلسفی است که به کارگردانی فریدون حسن‌پور و تهیه کنندگی منصور سهراب پور ساخته می‌شود.

 بنابر این گزارش تاکنون حضور بازیگرانی چون امین حیایی، سیروس گرجستانی، علی مسعودی، شهرام قائدی ، لیلا اوتادی، ترلان پروانه در فیلم سینمایی ناردون قطعی شده است.

 این گزارش حاکی از آن است، مراحل فیلمبرداری این فیلم در شهرهای شمالی کشور انجام می‌شود./

 

*** درخواست کشورهای شرکت کننده در نشست ریاض از ایران

به نقل از شبکه العربیه؛ کشورهای عضو  نشست ASPA (کشورهای عربی و آمریکای لاتین) در ریاض بر عدم دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه از سوی بیگانگان دعوت کردند .

طبق این گزارش، کشورهای شرکت کننده در بیانیه پایانی خود از ایران خواستند تا طبق قوانین بین المللی، به درخواست امارات برای ایجاد آنچه راه حل مسالمت آمیز برای مسأله جزایر سه گانه [ایرانی] خوانده شد، پاسخ مثبت بدهد.

عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در حاشیه نشست کشورهای عربی و آمریکای لاتین گفته نزدیک شدن کشورهای عربی به کشورهای لاتین به ضعیف شدن جایگاه ایران در منطقه و در تعامل با کشورهای جهان منتهی خواهد شد.

 

***بهنوش بختیاری تست ایدز داد

بهنوش بختیاری، بازیگر زن سینمای ایران، تازه ترین پست اینستاگرام خود را به کمپین آزمایش ایدز اختصاص داد.

وی برای آگاهی و تشویق مردم برای پیوستن به این کمپین نوشت: اتوبوس های کمپین "من هم آزمایش ایدز می دهم" در سراسر شهر.. به عنوان سفیر انجمن ایدز ایران (پیام آوران همیاری) از شما خواهش می کنم هر کس سفیر اطرافیان خود در مورد چگونگی این بیماری و پیشگیری از آن باشد.. در پست های قبلی مکانها و تاریخ ها توضیح داده شده.. لطفا این آزمایش را بدهید..از واجبات زندگیست.. بیست دقیقه هم بیشتر جوابش طول نمی کشد.. با تشکر ویژه از خانم دکتر مینا بهرام آبادی که زحمت زیادی کشیدن و دیگر پرسنل که در این سرما با جان و دل برای گرفتن آزمایش می ایستن.. حتی یک معاملات املاکی در فرحزاد بود که جاشو داده بود به این عزیزان برای مشاوره مردم.. با این نبود امکانات بازم دم مردم خودمون گرم..خوشحالم که کار مفیدی انجام دادیم..یاعلی

 

***حاج آقا با لباس روحانیت پشت دوربین نرو

اميد آقايي طلبه اي است كه در كنار تبليغ سنتي چندسالي علاقمند به سينما و فيلم سازي شده و تا به حال چند فيلم كوتاه به تهيه كنندگي محسن علي اكبري ساخته است .

ايشان كه دو فيلمنامه ي غيرت و حصار باور را در دست توليد دارد مي گويد: خیلی‌ها به من گفتند که با لباس روحانیت پشت دوربین نرو. چون شأن این لباس این کار را بر نمی‌تابد، اما من مخالف این صحبت‌ها هستم من دوربین را مثل قلم مقدس می‌دانم در هر صورت ذات دوربین بد نیست و این به ما بستگی دارد که چطور از آن استفاده کنیم.

با توجه به آموزه‌های دینی، نبايد به كم قانع بود و نگاهم به آینده این است که یک کمپانی #فیلمسازی با مشارکت کشورهای اسلامی ایجاد کنم که به ساخت فیلم‌های اخلاقی بپردازد.

*** بی‌بی‌سی دوباره جنگ‌فرقه‌ای راه انداخت

گزارش‌ها از لبنان حاکی از آن است که در دو انفجار انتحاری در جنوب بیروت حداقل 37 نفر به شهادت رسیدند و 180 نفر مجروح شده‌اند.

این دو انفجار در منطقه "برج البراجنه" در ضاحیه جنوبی بیروت روی داد.

خبرنگار العالم اظهار داشت بعضی از مسؤولان حزب الله و جنبش امل در بازدید از محل انفجارها، تأکید کردند که مردم "برج البراجنه" هدف این حملات تروریستی بودند زیرا آنان حامی مقاومت هستند.

اهالی منطقه برج البراجنه می گویند که انتحاری ها با پای پیاده از جاده فرودگاه وارد این منطقه شدند.

محل دو انفجار حدود 100 متر با هم فاصله دارد، و شدت انفجار دوم قوی تر بود. اطلاعات اولیه از دست داشتن 2 انتحاری در این انفجارها حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، 2 انتحاری با فاصله چند دقیقه خودشان را در دو منطقه در برج البراجنه منفجر کردند. مهاجم اول خود را در مقابل مغازه‌هایی که مردم در آن‌ها در حال رفت‌وآمد بودند منفجر کرده است و دقایقی بعد پس از تجمع مردم برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان، عامل انتحاری دوم جلیقه خود را مقابل «مسجد امام حسین» منفجر کرد.

بی بی سی فارسی به سبک انگلیسی خود برای توجیه اقدام تروریست‌ها نوشت: حزب‌الله لبنان نقش مهمی در بحران سوریه ایفا کرده است. این گروه نیروهای خود را برای حمایت از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به این کشور اعزام کرده است. این در حالی است که بیشتر سنی‌های لبنان از مخالفان بشار اسد در سوریه حمایت می‌کنند.

رسانه دولتی انگلیس تلاش نمود خشونت در لبنان را به حضور مقاومت حزب الله در سوریه ارتباط دهد: پس از حضور لبنان در جنگ سوریه، لبنان نیز از خشونت‌های ناشی از این جنگ بی‌بهره نمانده است و تا کنون چندین انفجار در این کشور روی داده است.

بی بی سی در راستای القای جنگ فرقه‌ای در منطقه، بر ادعای «سنی»بودن تروریست‌های القاعده تأکید کرد: گردان‌ عبدالله عزام، یک گروه جهادی سنی که با گروه القاعده مرتبط است، مسئولیت این انفجارها را به عهده گرفت و هشدار داد که چنین حملاتی تا زمان حضور نیروهای ایرانی در سوریه ادامه خواهند داشت.

رسانه‌های غربی به خصوص بی بی سی، به جای آنکه بر تروریست بودن القاعده و داعش تأکید نمایند، مذهب آن ها را درشت‌نمایی می کنند تا با تبلیغ جنگ شیعه و سنی به اهداف خود برسند. این در حالی است که شیعیان و اهل سنت قرن‌هاست در عراق و سوریه و لبنان کنار هم زندگی می کنند و اساسا مشکلات زمانی پدید آمد که پای دولت‌های غربی؛ همچون انگلیس و آمریکا به منطقه باز شد.

 

***وام هنگفت روسیه به ایران در دو مرحله

خبرگزاری ریانووستی (RIA Novosti) اعلام کرد که روسیه به ایران طی دو مرحله وامی جمعا به مبلغ 7 میلیارد دلار پرداخت خواهد کرد.

دولت روسیه این وام دو مرحله‌ای را بصورت پرداخت 5 و 2 میلیاردی به ایران اعطا خواهد کرد که از سوی بانک زیرساختی وی‌ای‌بی (VEB) انجام خواهد شد.

مجتبی خسروتاج معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی گفت «ما به یک توافق ارزشمند رسیده‌ایم. اکنون نوبت بانک‌هاست تا بر سر مسایل فنی این طرح به توافق برسند.»

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه نیز اعلام کرد که ایران از روسیه برای پروژه‌های زیرساختی وام 5 میلیارد دلاری درخواست کرد که بیشتر در تولید برق و توسعه خطوط راه‌آهن استفاده خواهد شد.

 

 راشاتودی (russia today) با اشاره به مبلغ متغیر این وام که فعلا 1.6 میلیارد دلار بوده و قرار است تا 10 میلیارد دلار نیز افزایش یابد،افزود «انتظار می‌رود این وام روابط تجاری بین دو کشور را بهبود بخشد.»

 

***سلام استقلال به صید بزرگ نیم‌فصل

روزنامه استقلال جوان تیتر اصلی خود را به تعویض نیم فصل آبی‌ها اختصاص داده است.

مطابق اعلام روزنامه هواداران استقلال، بختیار رحمانی در نیم فصل استقلالی می شود.البته جدایی کرار جاسم هم روی جلد آمده است.

در خصوص جدایی بازیکن جنجالی استقلال نوشته شده به این بازیکن رضایت‌نامه سفید داده نخواهد شد!

 

***اقدام زشت آمریکایی ها علیه ملی پوش ایران!

علیرضا حقیقی از کارشکنی عجیب برای غیبتش در بازی با گوام می‌گوید.

عليرضا حقيقي بازي با گوام را از دست داد‌؛ اين هم به خاطر كارشكني آمريكايي‌ها بود. درباره كاري كه با او كرده‌اند، توجيهي وجود ندارد. ويزاي حاج‌صفي را ندادند، همين‌طور ويزاي سردار آزمون و سعيد عزت‌اللهي را. ولي مسئله حقيقي با ديگران متفاوت بود. به او ويزا داده بودند و با كارشكني تمام، همان ويزا را باطل كردند تا نتواند همراه تيم‌ملي به گوام برود‌؛ انگار پس از صدور ويزايش تماس گرفته بودند كه نبايد همراه تيم‌ملي به اين كشور برود!

اگر ويزاي او صادر نمي‌شد، بحث فرق مي‌كرد ولي حالا همه چيز ناگفته پيداست. عليرضا حقيقي هم از اتفاقي كه برايش افتاده، بهت‌زده است. او اولين لژيونري بود كه براي گرفتن ويزايش اقدام كرد. او به محض اينكه از هند به روسيه برگشت، به كمك مسئولان روبين كازان مداركش را براي گرفتن ويزا آماده كرد: «من خيلي زود اقدام كردم و به جرأت مي‌توانم بگويم مو لاي درز مداركم نمي‌رفت. كوچكترين مشكلي نداشت و به خاطر همين ويزایم را صادر كردند.»

عليرضا بعد از كنفرانس مطبوعاتي ديروز، در اين باره به خبرورزشي توضيح داد: «به من ايميل زدند كه ويزا آماده است، من هم يكي از دوستانم را فرستادم تا آن را بگيرد، منتها به او گفته بودند ويزا آماده نشده است. مي‌خواستند پاسپورت را برگردانند كه گفتم به چه درد من مي‌خورد. پيش‌‌تان بماند تا ويزايم را بدهيد.»

پس از آخرين بازي روبين كازان، انتظار حقيقي براي دريافت ايميل از سفارت آمريكا بي‌نتيجه بود. او دو راه داشت‌؛ اينكه بماند و بازي با تركمنستان را از دست دهد و يا اينكه به ايران برگردد و قيد ويزاي آمريكا را بزند: «راستش روز آخر به سفارت آمريكا رفتم و گفتم اگر ويزا آماده نشده، حداقل پاسپورتم را بگيرم و به ايران برگردم تا بازي با تركمنستان را از دست ندهم. وقتي پاسپورتم را گرفتم در كمال تعجب ديدم كه ويزايم براي آمريكا صادر شده است.» پس چرا او حالا نمي‌تواند همراه تيم‌ملي به گوام برود؟ «اما عجيب‌تر اين بود كه روي آن را خط‌خطي كرده بودند! يعني ويزايم باطل شده بود. حالا اينكه چرا چنين كاري كرده‌اند، برايم سؤال بي‌جوابي بود. وقتي هم پرسيدم به من پاسخ درستي ندادند.»

دروازه‌بان تيم‌ملي ديروز همچنان در كنفرانس مطبوعاتي‌‌اش درباره حواشي اخير كه در فوتبال ايران پيش آمد، حرف‌هايي زد. او گفت: «خوشبختانه يا متأسفانه در ايران نيستم و حواشي را زياد دنبال نمي‌كنم. سرم به كار خودم است و تمام تمركزم اين است كه براي باشگاهم مؤثر باشم و زماني كه به تيم‌ملي مي‌آيم، دوست دارم بهترين عملكرد را داشته باشم. من در جريان حواشي نيستم و نمي‌توانم راجع به اين مسائل اظهارنظري داشته باشم.»

 

**علی دایی گزینه وزارت برای جانشینی آقای خنده؟!

برخی منابع از سرمربی محبوب صبای قم به عنوان گزینه وزارت ورزش برای تصدی منصب ریاست فدراسیون فوتبال نام می برند.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گمانه زنی ها در خصوص اینکه وزارت ورزش از چه کسی حمایت خواهد کرد شروع شده و اذهان عمومی تصور می کنند شخص مورد نظر وزارت علیرضا اسدی نایب رییس کنونی فدراسیون فوتبال است. این تصورات تنها به این دلیل شکل گرفته که وزارت ورزش اسدی را به عنوان دبیر کل به فدراسیون فوتبال توصیه کرده است.

اما از یک منبع موثق شنیدیم وزارت در انتخابات فدراسیون فوتبال قصد حمایت از اسدی را ندارد و وزیر ورزش برای فوتبال به یک رییس آرام تر که مدیریت بدون تنش را بلد باشد، فکر می کند.

هنوز نام این رییس مشخص نشده اما همین قدر بدانید که اسدی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام نمی کند و وزارت ورزش فعلا در حال رایزنی و انتخاب یک گزینه از میان سه پیشنهاد است؛ یک پیشکسوت فوتبال که سابقه مربیگری هم دارد (احتمالا بیژن ذوالفقارنسب) یک مدیر فوتبالی که سال ها در مناصب فوتبالی حضور داشته و یک چهره محبوب که احتمالا نامش علی دایی است!

گفتنی است، علی کفاشیان، محمد دادکان، علی فتح الله زاده، مهدی تاج و اسلامیان به علاوه نامزد مورد نظر وزارت برای ریاست فدراسیون فوتبال رقابت می کنند.

 

***واکنش مجتبی جباری به دعوت نشدنش به تیم ملی

لژیونر فوتبال کشورمان معتقد است که در حال حاضر تیم ملی هیچ نیازی به او ندارد.

الاهلی این هفته در لیگ قطر به تساوی رسید. بعد از بازی با مجتبی جباری صحبت کردیم که البته تمایلی به انجام مصاحبه نداشت.

او فقط در چند کلمه گفت: «شرایط الاهلی خیلی خوب است و ما تلاش می‌کنیم به بالای جدول صعود کنیم. مسئولان باشگاه از من خواسته‌اند برای فصل آینده هم قراردادم را تمدید کنم که مشغول بررسی هستم ولی امکان این‌که با الاهلی تمدید کنم خیلی زیاد است.»

به جباری گفتیم آیا هنوز هم به تیم ملی فکر نمی‌کنی که خیلی کوتاه گفت: «نه تیم ملی هیچ نیازی به من ندارد.»

 

***دایی مانع بازگشت کاپیتان به استقلال شد!

سرمربی تیم فوتبال صبای قم با بازگشت کاپیتان فصل گذشته استقلال به این تیم مخالفت کرد.

در چند روز اخیر اخباری درباره تصمیم مسئولان باشگاه استقلال برای برگرداندن امیرحسین صادقی بازیکن فعلی صبای قم شنیده می شد که ظاهرا با واکنش علی دایی مواجه شده است.

گفته می شود دایی که از عملکرد صادقی راضی است و روی تجربه او برای فصل جاری حساب ویژه ای کرده در مورد شایعات اخیر با این بازیکن صحبت کرده و به او گفته است تا پایان فصل به تیم دیگری فکر نکند و بازگشت به استقلال را به فصل دیگر موکول کند.

در واقع دایی برای اینکه بازیکن تیمش هوایی نشود آب پاکی را روی دست او ریخته و حتی اگر بحث بازگشت صادقی به استقلال شایعه هم بوده باشد از نظر او و دایی و باشگاه صبا تمام شده و منتفی است.

هر چند با حضور سید مهدی رحمتی در استقلال، بعید است این گمانه زنی ها حتی با اصرار برخی اعضای هیات مدیره آبی ها، به واقعیت تبدیل شود.

 

*** چرا برانکو نوری را نمی خواهد!

کاپیتان سابق پرسپولیس ابهام بزرگ این تیم در نقل و انتقالات پیش‌رو به حساب می‌آید که اگر برگردد، تنها جای خالی لیست بزرگسالان این تیم را پر خواهد کرد.

اول بار، دوستان محمد نوری بودند که بازگشت او به پرسپولیس را بر سر زبان‌ها انداختند؛ در همان روزهایی که المسیمیر تصمیم به اخراج بازیکنان خارجی‌اش گرفته بود.

خود نوری البته هیچ نگفت. مثل ما شنونده بود و مصاحبه‌هایش هم که بعد از ترانسفر او به لیگ ستارگان قطر به روزمرگی تبدیل شده بود، کمرنگ و کمرنگ‌تر شد. آنقدر کمرنگ که چند هفته‌ای هست از قولش چیزی نخوانده و نشنیده‌ایم.

حتی شایعه انتقال دوباره‌اش به پرسپولیس را بی‌پاسخ گذاشته و از وقتی هم که رفته، یک سر به تهران نزده است. درباره دوری محمد نوری از تهران شنیده‌ایم به خاطر بدهی مالیاتی‌اش ممنوع‌الخروج شده و بازگشت او به پرسپولیس را هم برانکو تکذیب کرده است: «موضع من درباره محمد نوری روشن و مشخص است اما چیزی که الان وجود دارد، این است که این بازیکن با باشگاه قطر‌ی‌اش قرارداد دارد. درست است که نوری کاپیتان پرسپولیس در فصل گذشته بوده اما الان در تیم دیگری بازی می‌کند و اگر با خود او هم حرف بزنید، حتما می‌گوید که به خاطر قراردادش نمی‌تواند به پرسپولیس بیاید. پس منطقی نیست من الان درباره بازیکنی که تحت قرارداد باشگاه دیگری است، حرف بزنم.»

جالب اما وقتی بود که خبرنگاری پرسید «اگر نوری رضایتنامه‌اش را بگیرد، شما با بازگشت او به پرسپولیس موافقید؟» و سرمربی کروات بی‌میلی‌اش به این انتقال را نشان داد: «این سوال‌ها نسبی است و نمی‌توان به صورت قطعی به آن جواب داد.»

در واقع برانکو با این حرفش بازگشت نوری را تکذیب کرد و این در حالی است که خود نوری سکوت اختیار کرده و هیچ حرفی نمی‌زند. او حالا ابهام بزرگ پرسپولیس در نقل و انتقالات پیش‌رو به حساب می‌آید که اگر برگردد، تنها جای خالی لیست بزرگسالان این تیم را پر خواهد کرد و شاید به همین خاطر برانکو خیلی به بازگشتش راغب نیست.

به نظر می‌رسد او تنها سهمیه بزرگسالانش را گذاشته برای جذب یک مهاجم - یا به قول خودش یک قاتل در خط حمله - و ترجیح می‌دهد خط هافبک تیمش همچنان در اختیار بازیکنانی باشد که از ابتدای فصل انتقادهای بسیاری به آنها وارد بود.

هر چند خودش می‌گوید که فعلا به نقل و انتقالات فکر نمی‌کند: «تا نیم‌ فصل و شروع نقل و انتقالات زمان زیادی باقی مانده و درست نیست از الان درباره بازیکنان صحبت کنیم. تا آن موقع، شرایط را به ‌طور کامل بررسی خواهیم کرد تا بهترین تصمیم را بگیریم. فعلا به این موضوع فکر نمی‌کنیم و تمام تمرکزمان را روی بازی‌های بعدی در لیگ و حریفانی گذاشته‌ایم که باید شکستشان بدهیم.»

 

 

***جدایی زن ثروتمند به خاطر فاصله طبقاتی زیاد

زن ثروتمند زمانیکه با شوهر فقیرش ازدواج کرد نمی دانست که نمی تواند به این زندگی فقیرانه ادامه دهد.

چندی پیش زن جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق داد و در خصوص علت آن به قاضی گفت: آقای قاضی روزی که با شوهرم آشنا شدم و با هم ازدواج کردیم از لحاظ طبقاتی فاصله زیادی با هم داشتیم. من دختری بودم از خانواده ثروتمند و شوهرم خیلی فقیر بود. اما من به خاطر عشق و علاقه ای که به او داشتم این موضوع را نادیده گرفته و با او ازدواج کردم.

وی افزود:الان یکسالی می شود که من و شوهرم با هم زندگی می کنیم، ولی تازه متوجه اشتباه خود شده ام. اوایل تصور می کردم حتی در چادر هم می توانم در کتار شوهرم زندگی کنم، ولی حالا که یکسال گذشته است، فهمیده ام همه چیز در زندگی فقط عشق و علاقه نیست. عشق نمی تواند یک زندگی خوب و راحت را برای آدم فراهم کند. منی که از بچگی در ناز و نعمت زندگی کردم و بهترین لباس ها و بهترین تفریح ها و بهترین امکانات را داشتم، بعد از ازدواجم باید مرتب با استرس زندگی کنم و به فکر این باشم که صاحبخانه اجاره را بیشتر نکند. فلان طلبکار به سراغمان نیاید و پولش را نخواهد.

زن جوان ادامه داد:باید همیشه کمترین و ارزانترین اجناس را بخرم و از خیلی چیزها که همیشه به آنها علاقه داشتم بگذرم. من چندین سال با ثروت زیاد زندگی کردم و در خانه مان همیشه کارگرها کار کرده اند، هرچه می خواستم فراهم بود و عادت به خرید های زیاد داشتم. ولی حالا باید خودم بپزم و بشورم و کارهای خانه را انجام دهم. وقتی داشتم ازدواج می کردم خودم را خوشبخترین زن دنیا تصور می کردم ولی رفته رفته متوجه اشتباهم شدم. بالاخره تصمیم خودم را گرفتم و با خودم گفتم به دادگاه بیایم تا درخواست طلاق بدهم.

 

***دروغ شوهر پای خانم دکتر را به دادگاه باز کرد

زن جوان زمانی که دید شوهرش به او پول قرض نداد تصمیم به طلاق گرفت.

چندی پیش زوج جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق دادند. زن جوان در خصوص علت آن به قاضی گفت: چند وقت پیش من بالاخره بعد از سال ها تلاش موفق شدم مجوز بگیرم و یک مطب باز کنم. درست وقتی که همه چیز داشت خوب پیش می رفت متوجه شدم مقداری پول کم دارم. به هر دری زدم فایده نداشت و برای باز کردن مطب باید آن پول را جور می کردم. برای همین از شوهرم خواستم این پول را به من قرض بدهد تا سر فرصت آن را به او پس بدهم. ولی شوهرم گفت حتی یک ریال هم نمی تواند به من پول بدهد و به خاطر گرفتاری که برایش پیش آمده هیچ پولی ندارد.

وی افزود:من هم وقتی نا امید شدم از خیر مطبم گذشتم و منتظر ماندم تا پول جور شود. اما حالا که ماه از ان موضوع گذشته متوجه شدم که شوهرم این پول را داشته و از روی عمد به من قرض نداده و آن زمان به من دروغ گرفته است. شوهرم در عین بی رحمی وقتی همه کارهایم داشت خوب پیش می رفت، این پول را به من نداد و باعث شد همه کارهایم بهم بریزد. آنقدر از دستش عصبانی شدم که تصمیم به جدایی گرفتم. واقعا دیگر به شوهرم اعتماد ندارم و می خواهم به زندگی با او پایان دهم.

شوهرش نیز به قاضی گفت: درست است که من این پول را به همسرم قرض ندادم ولی این دلیل نمی شود او بخواهد تا این اندازه در مورد من قضاوت کند. من مخالف راه اندازی مطب بودم و از طرفی کلی مشکلات مالی داشتم. باید اول آنها را حل می کردم بعد به سراغ مطب همسرم می رفتم. ولی او آنقدر خودخواه و خودرای است که فقط به کارهای خودش فکر می کند. حالا که او می خواهد پس من هم حرفی ندارم.

 

***تازه ترین اظهار نظر جنتی درباره‌ تک‌خوانی زنان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با آیت الله «حسین وحید خراسانی» از مراجع تقلید، تاکید کرد هیچ مجوزی به تک خوانی زنان داده نخواهد شد و همچنین جلو چاپ رمان های مبتذل و تفرقه انگیز گرفته شده است.

«علی جنتی» گفت: وظیفه ما در این وزارتخانه این است که توسعه فرهنگ ناب و اسلامی سرلوحه کارهای خود قرار دهیم که مورد تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: تلاش ما این است که کتاب های مفید و ضروری چاپ شود، مانند کتاب هایی که در حوزه دین و منطق سودمند باشد و سعی کرده ایم به تولید و چاپ این نوع کتاب ها کمک کنیم و خوشبختانه آمار انتشار کتاب نسبت به گذشته بهتر شده است.

وی گفت: نظارت و حمایت در حوزه های فیلم و موسیقی نیز به همین صورت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد فیلم رستاخیز گفت: تمام تلاش ما این بوده است تا نظر مراجع عظام تقلید تامین شود.

جنتی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون هیچ مجوزی به تک خوانی زنان نداده است و نخواهد داد اما متاسفانه در مورد این موضوع شاهد شایعه پراکنی هایی هستیم. چند روز پیش نیز که دکتر روحانی برای افتتاح نمایشگاه مطبوعات رفته بود از این قضیه ابراز ناراحتی می کرد.

وی افزود: عده معدودی با این دولت مخالفند و در همه قضیه ها خود را ارزشی می دانند اما با انحطاط اخلاقی، دروغ سازی و شایعه پراکنی، وقت زیادی از ما را برای صدور تکذیبیه و روشن کردن اصل ماجرا می گیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بعضی مدیران کل استان ها را از اندیشمندان و فاضلانی انتخاب کرده ایم که صاحب دانشند و تمام تلاش ما این است که در این دوره خدمتی ماندگار انجام دهیم.

 

***توضیح شهرداری درمورد انتخاب یک «خواننده زیرزمینی» به عنوان شهردار

شهردار منطقه ۵ شهرداری تهران در مورد “انتخاب یک خواننده رپ زیرزمینی به عنوان شهردار ناحیه ۶ این منطقه” توضیحاتی ارائه کرد.

سید محسن اسدی با حضور در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در پاسخ به اخبار منتشر شده درخصوص آنچه انتخاب یک خواننده رپ زیرزمینی به عنوان شهردار ناحیه ۶ منطقه ۵ خوانده شده گفت: ما یک خواننده زیرزمینی را به عنوان شهردار ناحیه انتخاب نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه همه شهرداران ما در هفت ناحیه شهرداری منطقه ۵ دارای تخصص مرتبط با امور مدیریت شهری هستند، گفت:‌ این افراد در کنار توانمندی در عرصه مدیریت شهری، توانایی‌های زیادی نیز دارند که این فرد نیز توانایی‌هایی در زمینه موسیقی داشته است.

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه مباحث مطرح‌شده درخصوص سوابق این فرد یک مقدار دارای جهت‌گیری سیاسی بوده است، گفت: این فرد پیش از آنکه در شهرداری منطقه ۵ فعالیت کند به دلیل تخصص خوب و تجربه در شهرداری نواحی دیگر از جمله شهرداری منطقه ۱۲ نیز فعالیت‌هایی داشت. این فرد دارای تخصص خوب و تجربه زیاد در حوزه‌های فنی و عمرانی و … است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.