قدس آنلاین: رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: تأمين حق آبه رودخانه زاينده رود و تالاب گاوخوني در دستور كار دولت تدبیر و امید قرار دارد و يكي از سياست هاي اصلي دولت یازدهم به شمار می رود.

تأمين حق آبه زاينده‌رود در دستور کار دولت تدبیر و امید است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، معصومه ابتكار در گفتگو با خبرنگار ما در مورد اقدامات اين سازمان پیرامون احياي رودخانه زاينده رود و تالاب گاوخوني اظهار داشت: ما همه تالاب هاي كشور را در كنار هم مي بينيم و همه تالاب هاي ايران نيازمند مديريت متوازن منابع آب هستند اما مهم ترين اقدام ما اين بوده كه بررسي كاملي روي همه تالاب هاي ايران انجام داده ايم.
وي افزود: تالاب گاوخوني از مهم ترين تالاب هاي ايران است و با هماهنگي هايي كه با دولت صورت گرفته، تأمين حق آبه رودخانه زاينده رود و تالاب گاوخوني در دستور كار دولت تدبیر و امید قرار دارد و يكي از سياست هاي اصلي دولت به شمار می رود.
ابتكار گفت: البته يكي از مسائل مهم در اين بين، موضوع كمبود منابع آبي است كه ما دليل شرايط خشكسالي در كشور، منابع آبي محدودي داريم و براي حفظ تالاب گاوخوني، الگوي كشاورزي در استان اصفهان و حوضه آبريز زاينده رود بايد اصلاح شود و ميزان برداشت آب بايد كنترل شود.
 
رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بخشي از اين كار بر عهده جهاد كشاورزي است و بخشي بر عهده شهرداري اصفهان است و شهرداري بايد در نوع گونه هاي چمني كه كاشته مي شود بازنگري كند تا بتوانيم با مديريت صحيح اين منابع محدود آبي، آب را همواره در تالاب گاوخوني و زاينده رود جاري ببينيم.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.