قدس آنلاین- یزد : رئیس کل دادگستری استان یزد گفت : جلب مشارکت های مردمی و ارائه برنامه های آموزش محور درجهت افزایش آگاهی های عمومی و حقوقی آحاد جامعه بهترین برنامه برای پیشگیری از قوع جرم است.

پیشگیری از وقوع جرم مستلزم جلب مشارکت های مردمی است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ،محمدرضا حبیبی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد که با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تشکیل شده بود اظهارداشت : دستگاه قضایی سالهاست در بُعد پیشگیری های وضعی و انتظامی کار می کند اما آنچه می تواند اثر گذار تر باشد و اهداف پیشگیری را بهتر و سریع تر تحقق بخشد پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود : در استان یزد نقاط جرم خیز شناسایی شده ، جغرافیای جرائم ترسیم شده و دوربین های ثبت تخلفات رانندگی نصب شده است اما تا مادامی که ما مشارکت مردم را در مسئله پیشگیری جلب نگردد بدون تردید موفقیت حاصل نخواهد شد.

این مقام قضایی به موفقیت استان یزد در مهار آسیب اجتماعی طلاق اشاره کرد و گفت : موفقیت این طرح در استان نشان داد هرجا که هماهنگی و همدلی و عمراهی حاکم باشد موفقیت نیز محقق خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد خاطر نشان ساخت : در قانون اساسی پیشگیری از وقوع جرم برعهده قوه قضاییه نهاده شده است اما این قوه به تنهایی نمی تواند در این زمینه موفق عمل کند چراکه ابزار کافی در اختیار ندارد و این مسئله ضرورت مشارکت و همکاری سایر نهاد ها و سازمانها را نشان می دهد.

حبیبی سرعت و قاطعیت در رسیدگی به پرونده ای قضایی را نیز از جنبه های پیشگیری ذکر کرد و ابراز داشت : سرعت و قاطعیت در دسیدگی به پروند های قضایی جنبه بازدارنگی دارد اما باید به دنبال برنامه ایی بود که اجازه ندهیم اصلاجرمی رخ بدهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.