سرپرست حفاظت محیط زیست خواف از دستگیری ۴ شکارچی غیر مجاز که بصورت شبانه اقدام به شکار پستانداران و پرندگان وحشی در دشت قلاور خانه می کردند خبر داد.

چهار شکارچی غیر مجاز پرندگان و پستانداران وحشی گرفتار شدند+تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ، عباس طاهریان در تشریح خبر فوق افزود : یگان حفاظت خواف طی پایش شبانه در حوزه ی استحفاظی خواف با یکدستگاه خودروی مشکوک  مواجه شدند که سرنشینان آن درحال شکار غیر مجاز جانوران وحشی بودند.

وی ادامه داد : علی رغم بی توجهی متخلفان به توقف خودرو و متواری شدن از محل ، سرانجام  و خودروی سمند متوقف و  4 متخلف دستگیر شدند.

وی افزود:  یک قضبه سلاح ساچمه زنی و 25 عدد فشنگ مربوطه و یک تیغه چاقوی خون آلود از کشفیات بازرسی این خودرو بود وبرخلاف ادعای متخاطیان مبنی بر عدم موفقیت درشکار ،  مشاهده مقادیر زیادی زیادی خون ، مآموران یگان را بر آن داشت تا  مسیر گریز متخلفان را مورد رصد دقیق تری قرار دهند.

طاهریان گفت : بر این اساس شد لاشه ی یک سر خرگوش و 2 قطعه باقرقره (سیاه سینه ) کشف و ضبط و متخلفین نیز به شکارشان اقرار نمودند لذا  پرونده ای در این خصوص تشکیل و متهمین روانه ی دادسرا شدند.

سرپرست حفاظت محیط زسیت خواف ادامه داد : ضرر و زیان وارده به محیط زیست براساس مصوبه شورایعالی حفاظت محیط زیست 7 میلیون ریال تعیین شده که متخلفین ملزم به پرداخت آن شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.