فواید و حکمت های بی شماری بر تغییرات فصول چهارگانه است که نه تنها برای حیات انسان ها، بلکه برای حیات همه موجودات، ضروری است. این تغییرات قطعا با تأثیراتی همراه است که این تأثیرات، آمادگی ما را جهت مقابله با آن فراهم می کند.

دمنوش های پاییزی و روش پاكسازى بدن در فصل پاییز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از قم نگار، درنوشتاری با موضوع تدابیر سلامتی درفصل پاییز از دیدگاه طب اسلامی، دمنوش های مناسب در فصل پاییز وروش پاكسازى بدن دراین فصل را معرفی می کند.
برای فصل پاییز دمنوش های ذیل را می توانید با مشورت پزشک مصرف نمایید:
*در صورتی که دچار زکام و سرماخوردگی، شده اید، می توانید نعناع، پونه، آویشن و مرزنجوش را به مقدار مساوی دم کرده و در طول روز چند بار مصرف نمایید. همچنین می توانید از بخور دادن همین مواد نیز بهره ببرید.
*در صورتی که در اثر خستگی زیاد، استرس و بی خوابی دچار سردرد و سنگینی چشم ها و حالات شبه آنفولانزا شده اید می توانید از دم کرده گل گاوزبان با لیموعمانی و بدون نبات چندین بار در روز استفاده نمایید.
* اگر دچار تب هستید می توانید از دم کرده بنفشه چند بار در روز استفاده نمایید. همچنین روغن بنفشه از خشکی پوست در این فصل جلوگیری می کند.
* اگر دچار خشکی شدید گلو و حنجره هستید و سرفه های خشک رنجتان می دهد دم کرده پنیرک و خطمی به کمکتان خواهد آمد.
* اگر از مشکلات معده مثل رفلاکس رنج می برید و یا کسل و بی حوصله هستید دمنوش چای به موثر خواهد بود.
* اگر خشکی شدید پوست و یبوست دارید شربت شیر بادام را فراموش نکنید.
البته بهتر است تمام موارد را با رعایت اصول کلی استفاده کرده و از افراط در مصرف آنها بپرهیزید.

*روش پاكسازى بدن در فصل پاییز
براى دفع خلط هاى تجمع يافته اى كه در اثر حرارت تابستان تغليظ شده اند، توصيه به انجام پاکسازی شده است، چرا كه اگر اين خلط هاى غليظ شده، از بدن خارج نشوند، در زمستان فاسد خواهند شد.

روش آسان پاکسازی بدن در تمام فصول سال، اسهال با مواد مسهل ضعيف، است. مثلا می توانید هر شب قبل از خواب، سه قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر طبیعی بخورید و صبح ناشتا یک لیوان آب خاکشیر داغ با عسل، میل نمائید تا شاهد لینت مزاج دستگاه گوارش باشید.
در حالت عادی و در هنگام صحت و سلامت بدن، این موارد پاکسازی، در فصل پائیز، ممنوع است: حجامت، فصد، قی (استفراغ عمدی) و استعمال مسهل قوی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.