قدس ‌آنلاین:حادثه بامداد شنبه در پاریس ،همچنین اتفاقاتی که یکی دو روز اخیر درناحیه جنوبی بیروت به وقوع پیوست ناشی از مسائلی است که منشاء آن از چند زاویه قابل بررسی است .

بازگشت تروریست ها به خانه

بی تردید تفکری که در کشورهای حوزه خلیج فارس در گسترش تروریسم در منطقه حاکم است در ایجاد بحران های این چنینی بی تاثیر نبوده است .

با تنگ تر شدن حلقه محاصره تکفیریها در سوریه و پیروزی های پی در پی حلقه مقاومت، تروریست های پرورش یافته ای که روزی با حمایت و هدایت دولتمردان اروپایی و به ویزه دولتمردان فرانسه راهی سوریه شده بودند اکنون راهی جز بازگشت به خانه ندارند.بازگشت اتباع غربی به کشورهای خود نه تنها موجب آسودگی خیال دولتمردان اروپایی نشده است بلکه تروریست ها با گذراندن دوره های تخصصی و آموزش هایی که توسط دیگر تروریست ها دیده اند موجب وحشت و هراس عمومی در میان دولت و ملت های اروپایی می شوند.

آنچه که در ماه های اخیر به عنوان مبارزه با تروریزم از سوی آمریکا و هم پیمانان غرب  به نمایش گذاشته شده تنها فریب افکار عمومی بیش نبود .بی شک  اصلی ترین گروه هایی که در حال مبارزه مستقیم و اصولی با تروریست ها هستند ،دولت سوریه و مردم این کشور همچنین دولت ، مردم و کردهای عراق می باشند .از سوی دیگر تلاش های فرانسه در کنار رژیم جعلی صهیونیستی برای سرنگونی دولت قانونی آقای بشار اسد از یادها نرفته است وفرانسه در طی سالهای گذشته درصدد بوده تا با سرنگونی حکومت سوریه این کشور را به لیبی دومی تبدیل کند تا مکانی برای صادر کردن  تروریست ها به  جهان شود.

برقراری ثبات و آرامش حق مردم فرانسه و همه کشورهای جهان است .به نظر میرسد مردم این کشور که خواهان برقراری آرامش هستند باید مطالبات خود را در قالب مبارزه با تروریزم به شکل واقعی از دولت خود درخواست کنند و با فشار آوردن بر آقای اولاند  خواهان تجدید نظر ایشان در سیاست های پیشین و حمایت از دولت قانونی سوریه شوند.

 قطعا حوادث دردناک و کشتار فجیع مردم در پاریس در دستور کار  کنفرانس وین قرار می گیرد. به نظر می رسد اگر دولت فرانسه درصدد مبارزه واقعی با تروریست ها است باید از دولت قانونی سوریه حمایت نموده و برای ثابت کردن این مهم با توجه به اینکه این کشور بزرگ ترین صادرکننده سلاح به منطقه است در اولین مرحله باید فروش و صادرات تسلیحات نظامی به کشورهای حامی تروریست ها را متوقف نماید.

حضور ناو هواپیما بر فرانسه احتمال طرح توطئه جدیدی در منطقه را قوت می بخشد  به نحوی که می توان گفت ممکن است فرانسه با برنامه ریزی از پیش تعیین شده ای درصدد اعمال برخی سیاست ها از قبل بوده و حوادث پاریس بی ربط به آن نباشد !!  همانگونه که حضور نظامی آمریکا در افغانستان علی رغم تاکید بر مبارزه با القاعده چیزی به نام ریشه کن کردن القاعده نبود .به نظر می رسد فرانسه نیز به طور قطع درصدد ریشه کن کردن داعش و گروه های تروریستی نیست.  

شواهد نشان می دهد اگرفرانسه درصدد ریشه کن کردن تروریزم باشند فروش تسلیحات و حضور ناوهای هواپیما بر این کشور دلیل موجهی نخواهد داشت . به هر حال امیدواریم دولت فرانسه با توجه به عدم دست یافتن آمریکا به دستاورد قابل توجهی در افغانستان راه ایالات متحده آمریکا را طی نکند ، بعید به نظر می رسد که دولت فرانسه خود را وارد چنین بازی خطرناکی در منطقه نماید . بی تردید تغییر مواضع و سیاست های فرانسه در منطقه می تواند در کاهش بحران های مشابه فاجعه پاریس، موثر باشد .حمایت از دولت قانونی و مشروع  سوریه و مشروع اولین قدم برای رسیدن به ثبات و دوری از هرگونه حادثه تروریستی در فرانسه است. فرانسه و دولت های  اروپایی ها به این نتیجه رسیده اند که لازم است تمهیدات ویژه ای را برای تغییر سیاست های خود اتخاذ نمایند. چنین حملات دردناکی به دولتمردان فرانسوی هشدارهای لازم را داده است تا آتش بحران های به وجود آمده در منطقه غرب آسیا را بیش از پیش فروزان تر نکنند.

مقام معظم رهبری در دیدارهایی که با گروه های مردمی ومسئولان دولتی نظام جمهوری اسلامی ایران و مسئولان دیگر کشورهای دنیا داشتند همواره بر این موضوع تاکید می نمودند که به زودی آتشی که غرب در منطقه برافروخته است دامان آنها را خواهد گرفت .متاستفانه دولتمردان کشورهای غربی در بسیاری از مقاطع متوجه دیدگاه های ارزشمند معظم له نشده و به این درک و شعور سیاسی نرسیده اند که مقام معظم رهبری دیدگاه کارشناسی سیاسی قابل توجهی توام با نگاه مذهبی که برگرفته از دستورات و فرامین الهی است دارند و ایشان بدون دلیل بر مساله ای تاکید نمی ورزند.به هر حال شواهد نشان داده بعد از اظهار نظر مقام معظم رهبری در فاصله زمانی اعم از هفته ها یا ماه های بعد آنچه که معظم له پیش بینی نموده بودند محقق می شود.به نظر می رسد با توجه به اینکه غرب فرصت های بسیاری را برای مبارزه با تروریزم از دست داده است اما با توجه و دقت در دیدگاه های رهبر اندیشمند جمهوری اسلامی ایران می توانند با برنامه ریزی در مقابله با تروریزم به این مهم دست بیابند وگرنه آتشی که در خاورمیانه روشن کرده اند به زودی به اروپا و آمریکا کشیده خواهد شد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.