یکی از مراجع تقلید با اشاره به وقایع تروریستی فرانسه گفت: چنان نیست که آتش جنگ را در کشورهای اسلامی روشن کرده و خودشان در حاشیه امن باشند؛ امیدواریم حامیان تروریست‌ها سر عقل آمده و دست از حمایت از آنها بردارند.

حوادث فرانسه نشان داد حامیان تروریست‌ها هم حاشیه امن ندارند
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج خود در مسجد اعظم قم با اشاره به حوادث اخیر در لبنان بیان کرد: در این حوادث عده قابل ملاحظه‌ای از مردم، شهید و مجروح شدند و در بغداد و افغانستان نیز شاهد چنین حوادثی بودیم و در فرانسه نیز جنایات هولناکی انجام شد.

وی با محکوم کردن همه این جنایات گفت: تمام اروپا در وحشت فرو رفته است و دامنه آن به دیگر کشورها و غیر از اروپا هم خواهد رسید.

این مرجع تقلید بیان کرد: جمعیت داعش و تروریست‌ها به طوری که اهل اطلاع می‌گویند جمعیت زیادی نیستند ولی حمایت می‌شوند در صورتی که اگر این حمایت‌ها نبود ریشه‌کن کردن آنها دشوار نبود. آمریکا عوامل خود را اعزام می‌کند تا تروریست‌ها را آموزش دهند و عربستان سعودی و برخی دیگر کشورها اسلحه و پول در اختیار آنها قرار می‌دهد و اسرائیل از آنها حمایت همه‌جانبه می‌کند.

وی افزود: ترکیه نفت‌های غصبی آنها را می‌خرد و اگر این حمایت‌ها نباشد اینها دوام و بقایی نخواهند داشت و جالب اینجاست که بنیان‌گذاران این تشکیلات خودشان حوادث واقع شده را محکوم می‌کنند و با این سخن گویا خودشان را محکوم می‌کنند و البته بیشتر جنایات اروپا را محکوم کرده‌اند.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: آیا اینها نمی‌خواهند از خواب بیدار شوند و بفهمند که این بلا دامنگیر خودشان خواهد شد و این ماری که پرورش دادند خودشان را نیش‌ می‌زند و محدود به نقطه‌ای نخواهد بود.

وی گفت: اسرائیل با صراحت گفته و می‌گوید دلیل ندارد که داعش نابود شود، چرا که مسلمان وقتی به جان هم بیفتند آنها در حاشیه امن و امان خواهند بود هرچند رویداد اخیر نشان داد که آنها نیز در حاشیه امن نخواهند بود.

این مرجع تقلید اظهار کرد: چنان نیست که آتش جنگ را در کشورهای اسلامی را روشن کرده و خودشان در حاشیه امن باشند؛ امیدواریم که حامیان این تروریست‌ها سر عقل آمده و دست از حمایت اینها بردارند و اگر این حمایت‌ها نباشد به سرعت از بین می‌روند.

وی گفت: مسلمانان باید بیدار شوند و دست به دست هم دهند و اتحاد خود را حفظ کنند و اگر این اتحاد شکل بگیرد ریشه‌کن کردن تروریست‌ها کاری ندارد؛ متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی نیز سلاح در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند و این بدبخت‌ها نمی‌دانند که روزی تروریست‌ها دامن خودشان را نیز خواهند گرفت.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: امیدوارم که خداوند شر این اشرار خون‌خوار، بی‌رحم، بی‌وجدان و وحشی را از سر همه مسلمانان جهان و مردم دنیا کم کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.