قدس آنلاین: فرماندار مشهد گفت: عزم جدی پاکسازی فروشگاه ها و مغازه های زیرپله ای که اقدام به فروش لباس های دسته دوم می کردند با همکاری سازمان های مختلف عملیاتی شد.

  فروشگاه های لباس های دسته دوم در مشهد پاک سازی شد

به گزارش قدس آنلاین، رضا منصوری ظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه در فرمانداری مشهد افزود: مبارزه با قاچاق در کشور با هدف حمایت از تولیدکنندگان، ارتقای اقتصاد داخلی و افزایش میزان اشتغال از مهم ترین مباحثی است که همواره پیگیری می شود.

او با اشاره به اینکه قاچاق، تاثیرات منفی بسیاری را در هر منطقه دارد بیان کرد: دولت به دنبال توسعه و تقویت سیاست های اقتصاد مقاومتی تلاش می کند از ورود قاچاق به کشور جلوگیری نماید لذا در نخستین افدام جدی در این زمینه تمام دستگاه های مرتبط در مشهد به طور جدی شهر را از لباس های دسته دوم که بعضا با عنوان لباس نو به مردم فروخته می شد، پاکسازی کردند.

فرماندار مشهد با تاکید بر اینکه فروش ارزان قیمت لباس های دسته دوم در مشهد باعث جلب نظر مشتری می شد تصریح کرد: این لباس ها که به گفته متخصصین بهداشت سلامت شهروندان را به خطر می انداخت، سبب کاهش فروش تولید داخلی می شد و بسیاری از تولیدکنندگان پوشاک داخلی را به مرز ورشکستگی می برد.

منصوری با ابراز خرسندی از همکاری نهادها و سازمان های مختلف خراسان رضوی از جمله نیروی انتظامی، اماکن، شهرداری و اداره کل صنعت و معدن خاطرنشان کرد: به خطر افتادن سلامت شهروندان و ایجاد مشکلات اقتصادی برای تولیدکنندگان پوشاک داخلی، دبیرخانه مبارزه با قاچاق لباس های دسته دوم تشکیل شد تا این موضوع به شکل جدی مورد بررسی قرار گیرد.

در این نشست مطبوعاتی، رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی نیز از مبدا لباس های دسته دوم که عمدتا مهاباد و سیستان و بلوچستان است خبر داد و گفت: مشهد مقصد اصلی این نوع لباس ها محسوب می شد لذا افزون بر جمع آوری فروشگاه ها و مغازه های زیرپله ای فروش این اجناس، هر هفته بازدیدهای مختلفی توسط همکاران پلیس و بازرسان اداره کل صنعت و معدن در مناطق مختلف مشهد انجام می شود.

سرهنگ بهرام خسروی با اشاره به اینکه در حال حاضر خیابان راهنمایی از این فروشگاه ها پاکسازی شده اند تصریح کرد: در ابتدای این طرح 85 واحد مبادرت به فروش لباس های دسته دوم نمودند که در حال حاضر این رقم به 25 واحد رسیده است.

او از 8 تن کشفبات مربوط به لباس های دسته دوم قاچاق که از محورهای ورودی اصلی مشهد در 7 ماهه اخیر توسط پلیس مبارزه با قاچاق انجام شده است خبر داد و تاکید کرد: به طور کلی فروش لباس های دسته دوم بدون مجوز و پروانه کسب است لذا بازرسی ها و پیگیری ها در این عرصه همچنان ادامه دارد و در پایان هفته جاری نیز خیابان عباس فلی خان مشهد مورد بررسی و پاکسازی قرار می گیرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.