خبرگزاری روسی در تحلیلی نوشت، فرانسه که از حامیان تروریسم است، اکنون‌ با بزرگ‌ترین حادثه تروریستی تاریخ خود مواجه شده و کشورهای خاورمیانه و آفریقا را که سالهاست قربانی این پدیده شوم هستند، به‌ خوبی درک می‌کند.

تروریسم خفته در اروپا فعال می‌شود/ حادثه ۱۱ سپتامبر فرانسه ادامه دارد
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، خبرگزاری روسی "ژئوپلیتیک" در گزارشی به تحلیل حادثه تروریستی فرانسه که دست‌کم 128 کشته برجای گذشت پرداخت. بر اساس این گزارش، تروریست‌های داعش در نوار ویدئویی تهدید کردند که اگر غرب بمباران خود را در سوریه متوقف نکند، آن‌ها (تروریست‌ها) به حملات خود در اروپا ادامه خواهند داد. بر این مبنا، روسیه بار دیگر خواستار مشارکت همگانی برای مبارزه ترور شد و معتقد است که انگیزه‌های سیاسی برخی از دولت‌ها، عواقب فاجعه باری در پی خواهد داشت.

در این گزارش به نقل از فرانسوا اولاند (رئیس‌جمهور فرانسه) آمده است که حادثه تروریستی فرانسه با 128 کشته، نوعی اعلان‌جنگ از سوی شبه‌نظامیان داعش علیه فرانسه و ارزش‌های این کشور است. اولاند، ضمن اعلام عزای عمومی سه‌روزه در فرانسه تصریح کرد سیاست، مانع از مبارزه با تروریسم می‌شود و آنچه در فرانسه اتفاق افتاده است وحشی‌گری مطلق است. وی تأکید کرد تمام اقدامات امنیتی برای حفاظت از شهروندان فرانسوی و سرزمین فرانسه در بالاترین سطح ممکن اتخاذشده است.

بر اساس این گزارش روسی، تروریست‌ها، حدومرز را زیر پا گذاشتند و فرانسه در تاریخ خود با حادثه‌ای به این وسعت دچار نشده است. حادثه تروریستی پاریس که در نزدیکی ورزشگاه «استادو فرانس»، جایی که مسابقه فوتبال بین آلمان و فرانسه در حال برگزاری بود به وقوع پیوست با درگیری‌ها و مداخله فرانسه در سوریه بی‌ربط نیست. گروه تروریستی داعش در شبکه‌های اجتماعی خود با تصویر کشیدن یکی از عاملان حادثه نوشت که این حادثه، حادثه 11 سپتامبر فرانسه است و حملات داعش در گوشه و کنار فرانسه ادامه خواهد داشت. در این راستا، ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) در پیام تلگرامی ضمن تسلیت و ابراز همدردی با مردم فرانسه، آمادگی روسیه را برای کمک به شناسایی عاملان ترور اعلام کرد.

خبرگزاری روسی در ادامه می‌نویسد: «شناسایی عاملان اصلی حادثه پاریس در شرایط فعلی کار دشواری است، اما شبه‌نظامیان داعش متهم ردیف اول هستند و احتمال می‌رود که آن‌ها در قالب پناهندگان به فرانسه وارد شدند و در تلاش‌اند تا انتقام سوریه را از اروپا بگیرند. درواقع شاخه‌های خفته تروریست‌ها در حال فعال شدن است. حادثه اخیر پاریس، بزرگ‌ترین حادثه تروریستی فرانسه ازلحاظ شمار قربانیان در طول تاریخ این کشور است. طی 45 سال در فرانسه 547 حادثه تروریستی به وقوع پیوست که درمجموع 281 کشته و 1558 زخمی در پی داشت و هیچ‌کدام از حوادث تروریستی فرانسه بالای صد نفر کشته برجای نگذاشت. اما حادثه اخیر پاریس که بیش از 128 نفر کشته برجای گذاشت زنگ خطر بزرگی برای این کشور محسوب می‌شود؛ گویا اروپا در حال تبدیل‌شدن به خاورمیانه است. زیرا کنترل تروریست و مبارزه با این پدیده ضد بشری اکنون بسیار دشوار شده است. طی 15 سال اخیر افراد زیادی به اروپا مهاجرت کردند؛ افرادی که برای یافتن زندگی بهتر و برای فرار از جنگ و خونریزی به اروپای امن و ثروتمند پناه بردند و در میان افراد قطعاً افراط‌گرایان و تروریست‌ها نیز که اهداف دیگری داشته‌اند به قاره سبز نفوذ کردند»

در پایان این گزارش آماده است: «بسیاری از پناهندگان ممکن است گماشته‌های گروه تروریستی داعش و یا القاعده باشند که با دیدگاه افراطی و نگاه کینه‌توزی به اروپا وارد شدند و از انجام هیچ‌گونه عملیات انتحاری نیز ترسی ندارند. بنابراین تشخیص پناهنده واقعی از تروریست دشوار است. علاوه بر این، فرانسه همگام با ایالات‌متحده از تروریست‌های مخالف دولت قانونی سوریه حمایت تمام‌قد کرده است. فرانسه وانمود می‌کند که در خاورمیانه و آفریقا به اجرای دموکراسی می‌پردازد اما تاریخ آفریقا نشان داده است که فرانسه هدفی جز استعمار و چپاول منابع طبیعی و همچنین نابودی فرهنگ و تمدن کشورهای مورد نظر نداشته است و اکنون در بی‌ثبات کردن خاورمیانه و پیدایش داعش نیز دخیل است. اروپا هرگز تصور نمی‌کرد که داعش ممکن است دامن‌گیر آن شود. تروریست‌هایی که غرب آن‌ها را خوب تلقی می‌کرد و به آن‌ها کمک‌های تسلیحاتی و مالی ارائه می‌کرد به جان مرد سوریه افتادند و در مقابل ارتش این کشور قد علم کردند. فرانسه در هرج‌ومرج سوریه و لیبی شرک مستقیم داشته و تمام‌قد از تروریست‌ها حمایت کرده و اکنون‌که با بزرگ‌ترین حادثه تروریستی تاریخ مواجه شده است همه تروریست‌ها را بد می‌خواند و حال که قربانی تروریسم شده است، دیگر کشورهای خاورمیانه و آفریقا را که سال‌ها است قربانی این پدیده شوم هستند به‌خوبی درک می‌کند. امروزه تروریست‌های داعش و القاعده با پشتیبانی تمام‌عیار حامیان خود مرتکب بزرگ‌ترین عملیات تروریستی می‌شوند و گوی هیچ اتفاقی نیفتاده است، زیرا حامیان تروریسم تنها به محکوم کردن  تسلیت گفتن بسنده می‌کنند و همچنان اهداف ویران‌کننده خود را در سردارند. آنچه ذهن مقامات فرانسه را بیش‌ازپیش مشوش کرده است این است که چه کسی و یا کدام کشور تروریست‌ها را به این فکر انداخته و چرا در اروپا ابتدا فرانسه انتخاب‌شده است؟!»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.