اشکان کیهان: نواک جوکوویچ سه گرند اسلم از چهار گرند اسلم سال ۲۰۱۵ را فتح کرده و ۶ مسترز ۱۰۰۰ این فصل را هم از آن خود کرده است.

 دورخیز «نوله» برای قهرمانی

 دراین شرایط کسب چهارمین قهرمانی متوالی در رقابت‌های مسترز پایانی سال در لندن، تجلیلی از فصل باشکوه او در عرصه رقابت‌های تنیس خواهد بود.

جوکوویچ امسال در هر چهار فینال گرنداسلم حاضر بود و در سه فینال جام قهرمانی را بالای سر برد.چهارمین قهرمانی پیاپی در لندن اتفاقی بی سابقه و غیرقابل باور خواهد بود. جوکوویچ در 11 ماه گذشته 78 مسابقه از 83 دیداری را که با حریفانش داشته، با پیروزی سپری کرده و  در اوپن استرالیا، ویمبلدون و یواس اوپن قهرمان شد. تنها در رقابت‌های اوپن فرانسه، استن واورینکا مانع از قهرمانی او روی خاک‌های رس پاریس شد. ضمن اینکه 6 قهرمانی در مسترز 1000‌های این فصل هم اتفاق کم اهمیتی نبود.  او بعد از شکست برابر راجر فدرر در ماه اوت در مسترز سین سیناتی، 22 برد پیاپی داشت که از یواس اوپن تا اوپن چین و مسترزهای شانگهای و پاریس ادامه یافتند. او در مورد این تورنمنت گفت: من همیشه سعی می‌کنم اهداف جدیدی برای خودم تعیین کنم و تا جایی که می‌توانم، جاه طلب باشم. راجر فدرر برنده 17 عنوان قهرمانی گرنداسلم که در فینال ویمبلدون و یواس اوپن از جوکوویچ شکست خورد، تنها چند ساعت پیش از فینال سال گذشته مقابل جوکوویچ به دلیل مصدومیت از حضور در فینال خودداری کرد، ولی او همچنان در رقابت‌های امسال هم شانس قهرمانی را داراست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.