قدس آنلاین:قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت:پیشگیری نخستین استراتژی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با رویکرد اجتماعی است.

پیشگیری نخستین استراتژی ستاد مبارزه با مواد مخدر است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، علیرضا جزینی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار داشت:موضوع مواد مخدر در کشور از حساسیت بالایی برخوردار است که در این راه تمام نهادها و ارگانها باید در وهله نخست موضوع پیشگیری را در دستور کار خود قرار دهند.

وی بیان کرد: متاسفانه در بحث پیشگیری تنها ده درصد از مدارس کشور تحت پوشش آموزش های پیشگیرانه قرار دارند که این آمار بسیار اندک و نگران کننده است حال آنکه برای افزایش این آمار آموزش چهره به چهره با دانش آموز را در دستور کار خود قرار داده ایم.
جزینی اضافه کرد: از سوی دیگر به رغم کمبود اعتبارات بر اساس مصوبه شورای اجتماعی کشور ، شهرداری ها باید ده درصد اعتبارات فرهنگی خود را در راستای مبارزه با مواد مخدر هزینه کنند که ما انتظار دریافت این اعتبار را نداریم بلکه شهرداری ها می توانند نمایشگاهی در قالب ارایه آموزش برپا کنند.
وی به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در بحث مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود:بر اساس این سیاست‌های ابلاغ‌ شده، باید در مسیر این پنج راهبرد اساسی چون پیشگیری، درمان، کاهش آسیب، مقابله، صیانت و توانمندسازی حرکت کرد.
جزینی ادامه داد: با توجه و تمرکز روی پنج راهبرد یاد شده و برابر با بند 57 سیاست‌های ابلاغی رهبری این کارگروه کار خود را آغاز کرده که مهم‌ترین آن تلاش برای کاهش 25 درصدی مصرف و اعتیاد در کشور در مدت برنامه ششم توسعه است.
وی با تقدیر از عملکرد استاندار خراسان شمالی در بحث ساماندهی در حوزه مبارزه با مواد مخدر، ادامه داد:امیدواریم افق بهتری را در حوزه مبارزه با مواد مخدر در این استان را شاهد باشیم چرا که در حال حاضر مبارزه با مواد مخدر نه تنها در کشور بلکه در 170 کشور جهان مطرح است.
جزینی خاطرنشان کرد:معتقدیم مبارزه با مواد مخدر همه جانبه، پیچیده و ستیزدائمی بلندمدت است و نمی توانیم به طور صددرصد با این معضل مبارزه کنیم که البته دلایل خاصی هم برای این موضوع وجود دارد که بیان آن خارج از بحث این جلسه است.
وی پیشنهاد ایجاد ایست بازرسی سیار جهت کنترل مواد مخدر به این استان را داد و گفت:ایجاد این ایست بازرسی سیار اقدام موثر و اثربخشی در حوزه مبارزه خواهد بود هرچند برای این کار مکانیزمی تعریف شده اما نیروی انتظامی خراسان شمالی می تواند این موضوع را دنبال کرده و به سرانجامی برساند.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: یکی از موضوعات بسیار مهم در راهبردها، بحث اشتغال‌زایی و حرفه‌آموزی افراد معتادی است که دوره درمانی خود را در مراکز درمانی طی می‌کنند و در اصطلاح پاک می‌شوند، این افراد باید تحت آموزش قرار گیرند تا این امر مانع از بازگشت دوباره آنها به عرصه مصرف مواد مخدر شود.
علیرضا جزینی در ادامه خاطرنشان کرد: این ستاد برای کارآفرینانی که این افراد بهبود یافته را در کارگاه خود به کارگیری کنند تسهیلات اعطا خواهد کرد.
وی گفت:مسائل و گزارشات این استان در حوزه مواد مخدر را به طور جد پیگیری خواهیم کرد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.