مجتهد فعال توییتری عربستانی اعلام کرد که عربستان ارسال محموله سلاح به لبنان را به آزادی شاهزاده سعودی که متهم به قاچاق مواد مخدر است مشروط کرده است.

عربستان تسلیح ارتش لبنان را به «آزادی شاهزاده قاچاقچی» مشروط کرد
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، «مجتهد» فعال توییتری که به نظر می‌رسد از منابع نزدیک به دربار عربستان است خبر داده که عربستان تصمیم گرفته ارسال محموله سلاح به لبنان را تا زمان آزادی شاهزاده سعودی که به دلیل قاچاق مواد مخدر در بیروت بازداشت شده، به تأخیر بیاندازد.

طبق اعلام قبلی ریاض قرار است قرارداد تسلیحاتی لبنان و فرانسه، با تأمین مالی عربستان انجام بشود اما با گذشت ماهها از زمان اعلام آن، هنوز ارتش لبنان سلاح و تجهیزاتی از فرانسه دریافت نکرده است.

اخیرا مأموران امنیتی لبنانی در فرودگاه بین المللی بیروت یک محموله 1900 کیلویی مواد مخدر کشف کردند که مربوط به «عبدالمحسن بن ولید آل سعود» شاهزاده سعودی بوده که حاوی 12 میلیون قرص روانگردان بود و ارزش آن به بیش از 280 میلیون دلار می‌رسد.

بعد از این ماجرا عربستان اعلام کرد، تلاشی برای نجات این شاهزاده نخواهد کرد و اجازه خواهد داد سیر قانونی پرونده طی شود اما اخبار غیررسمی بیانگر فشار شدید بر دولت لبنان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.