رئیس ستاد اقامه نماز گفت: خروجی دانشگاه‌ها در کشور میلیون‌ها فرد تحصیل‌کرده و بیکار است.

خروجی دانشگاه‌ها میلیون‌ها تحصیلکرده بیکار است/جوانان مصرف‌کننده شده‌اند
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی عصر امروز در همایش نماز، عفاف و حجاب که با حضور جمعی از کارکنان، معلمان و مدیران اداره کل آموزش و پرورش در کانون فرهنگی و تربیتی امام علی(ع) اراک برگزار شد، اظهار کرد: در فاجعه منا و کشته شدن هزاران نفر از مسلمانان در مناسک حج همه حقوقدانان و جوامع بین‌المللی سکوت کرده و پس از مدتی این فاجعه اسف‌بار از ذهن افکار عمومی به فراموشی سپرده شد که این امر بیانگر دروغ بودن ادعای این افراد در عرصه بین‌الملل است.

وی بیان کرد: همه حقوقدانان دموکراسی در غرب کذایی بوده و فقط ادعای حمایت از حقوق بشر را در ذهن دیگران پرورش می‌دهند.

رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: ملت و دولت ایران هیچ‌گاه حادثه منا را فراموش نکرده و تا زمانی که علت اصلی این حادثه مشخص نشود سکوت نخواهیم کرد.

قرائتی ادامه داد: ملت عربستان سال‌های متمادی سلطنت آل‌سعود را تحمل کرده و حکومت این کشور بدون برگزاری انتخابات و به صورت پادشاهی اداره می‌شود که این مسئله نیز یکی دیگر از دلایل دروغ بودن ادعای دموکراسی در این کشور است.

وی در ادامه با اشاره به جنایات گروه تکفیری داعش در منطقه خاطر نشان کرد: طی پنج سال گذشته گروه تکفیری داعش سوریه را مورد تهاجم قرار داده و مسلمانان را در این کشور به شهادت می‌رساند و تاکنون هیچ کس به این فاجعه اعتراض نکرده است، اما یک انفجار در پاریس سبب شد تا همه کشورها نسبت به این اقدام اعتراض کرده و خواستار رسیدگی به آن شوند.

*اثرات تربیت شایسته تا قیامت باقی می‌ماند

رئیس ستاد اقامه نماز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شغل همه افراد در جوامع بر روی جامدات معطوف شده، اما معلمان بر روی انسان‌ها کار می‌کنند و به همین دلیل توجه به این شغل ضروری است، زیرا اثرات تربیت شایسته تا قیامت باقی خواهد ماند.

قرائتی با اشاره به اینکه بر اساس فرموده امام خمینی(ره) معلمی شغل انبیا است، تاکید کرد: فن و حرفه افراد بر روی دیگران تاثیرگذار است، اما در شغل معلمی نحوه رفتار آنان بر روی دانش‌آموزان تاثیر خواهد گذاشت و بر همین اساس این شغل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه توجه به نسل جدید مهم‌تر از نسل گذشته است، بیان کرد: در دنیای امروزی بسیاری از افراد از علم برخوردار هستند، اما از آن در راه درست و در راه رضایت خداوند استفاده نمی‌کنند.

*دانش از ایمان جدا شده است

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: تحقیقات نشان داده هر کشوری که از تعداد بیشتری دانشگاه برخوردار باشد جنایات بیشتری در آن صورت می‌گیرد، زیرا در بسیاری از مراکز علمی، دانش از ایمان به خداوند جدا شده است.

قرائتی با بیان اینکه علم و دانش باید انسان را بنده خدا کرده و فرد را برای ورود به شغل جدید آماده کند، گفت:  امروزه جوانان در کشور به افرادی مصرف‌کننده تبدیل شده‌اند که اصلاح این موضوع به انقلابی در عرصه آموزش و پرورش نیاز دارد.

*دانشگاه‌ها و مدارس را مهارت‌محور کنیم

وی تاکید کرد: مسئولان و مدیران در آموزش و پرورش باید نهضتی را به وجود آوردند و دانشگاه‌ها و مدارس را مهارت‌محور کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز خاطر نشان کرد: خروجی دانشگاه‌ها در کشور میلیون‌ها فرد تحصیل‌کرده و بیکار است.

قرائتی اظهار داشت: هم‌اکنون کشور با مشکل افراد تحصیل کرده مواجه نیست بلکه دولت برای ایجاد اشتغال برای این افراد با مشکل روبرو است.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش باید محتویات و اطلاعات کتاب‌های خود را تغییر داده و آموزش‌های خود را مهارت محور کند، زیرا علم باید نافع بوده و بتواند مشکلات فرد و جامعه را رفع کند که در حال حاضر علم در کشور ما این‌گونه عمل نکرده است.

رئیس ستاد اقامه نماز با تاکید بر اینکه ضروری است دانش‌آموزان و دانشجویان فنی و حرفه‌ای در حین تحصیل آموزش ببیند، تصریح کرد: اگر افراد علاوه بر تحصیل، مهارتی را آموخته باشند، می‌توانند شغلی را برای خود فراهم کنند.

*جوانان و نوجوانان دچار خودباختگی و بی‌هویتی شده‌اند

قرائتی با اشاره به اینکه فرهنگ در کشور تغییر کرده و برخی جوانان و نوجوانان دچار خودباختگی و بی‌هویتی شده‌اند، افزود: با توجه به این مهم معلمان و مربیان آموزش و پرورش باید بکوشند نسل جدید را به بهترین شیوه ممکن تربیت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.