معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: اجرای تمام پروژه‌های عمرانی کشور باید با پیوست زیست محیطی باشد.

تمامی پروژه‌های عمرانی کشور باید دارای پیوست زیست محیطی باشد
به گزارش قدس آنلاین، معصومه ابتکار در جلسه شورای اداری استان فارس تاکید کرد: آمایش سرزمین و انجام ارزیابی‌های راهبردی می‌تواند ما را برای رسیدن به اقتصادی جدید کمک کند که مهمترین این موارد توجه به مباحث زیست محیطی است.

وی افزود: پروژه‌های بزرگ عمرانی کشور باید در کنار امکان‌سنجی و ارزیابی‌های مختلف، پیوست زیست محیطی نیز داشته باشند و آثار آینده این طرح بر محیط زیست مشخص شود.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: باید شناخت کامل از آینده یک پروژه داشته باشیم. چنانچه پیش‌بینی ما خشکسالی در آینده باشد، نباید به سمت ساخت سدها با هزینه‌های زیاد رفت.

ابتکار افزود: امروز توجه به کیفیت زندگی شهروندی و ارتقای آن دستورالعملی است که دولت یازدهم آن را پیگیری می‌کند تا بتوانیم توسعه پایدار را برای کشور به ارمغان بیاوریم.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به این مهم، فضای سالم و آزاد مدنظر قرار دارد که توجه بیشتر به محیط زیست و پایداری توسعه به بهبود زندگی منجر می‌شود.

ابتکار یادآور شد: باید توجه داشتیم که نمی‌توانیم پریشان و بختگان را این‌گونه تحویل آیندگان بدهیم.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه نشانه‌های تغییر اقلیم به طور کامل در جهان مشخص است، گفت: کشورهای جهان ۱۷ محور را برای رفع مشکلات زیست‌محیطی مشخص کرده‌اند که خوشبختانه دولت یازدهم و رئیس‌جمهور تاکید بسیار زیادی بر اجرایی شدن این‌گونه موارد دارند.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه، اصلاح الگوی مصرف و بهینه‌سازی مصرف انرژی دیده شده و به طور حتم چنانچه تحریم‌ها به طور کامل برداشته شود، بیشتر از آنکه تاکنون در مباحث زیست محیطی انجام داده‌ایم، فعالیت خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور افزود: اقتصاد سبز و اقتصاد مقاومتی در کنار یکدیگر می‌تواند موفقیت به همراه داشته باشد، چرا که لازمه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، توجه بیشتر به مباحث زیست محیطی است.

ابتکار با اشاره به اینکه اقتصاد ما باید به سمت خلاقیت حرکت کند، گفت: اقتصاد امروز کشور بر مبنای منابع طبیعی است و به طور کامل خلاقانه نشده، در حالی که اگر به دنبال اقتصاد بزرگ و موفق هستیم، باید ظرفیت سنجی را در دستور کار قرار دهیم.

وی تصریح کرد: صنعت گردشگری از جمله بزرگترین ظرفیت‌های کشور و استان فارس است که باید از آنها به طول کامل استفاده شود.

در ادامه سفر یکروزه معاون رئیس جمهور به استان فارس، رئیس سازمان محیط زیست تا ساعتی دیگر در جمع تشکل‌های مردم‌نهاد استان فارس حضور خواهد یافت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.