نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شاخص‌های موجود در کشور نشان می‌دهد که آسیب‌های اجتماعی در جامعه در نقطه مطلوبی قرار ندارند.

باهنر: شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی در جامعه در نقطه بحرانی قرار دارد
به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دومین همایش وکلای خیر با بیان این که شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی در نقطه مطلوبی قرار ندارد، اظهار کرد: شاخص‌های موجود در کشور نشان می‌دهد که محرومان تحت فشار هستند که از جمله این مشکلات می‌توان به بیکاری، میزان شاخص‌های طلاق، پرونده‌های ورودی و خروجی به مراجع قضایی اشاره کرد.
وی افزود: شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی در جامعه در نقطه مطلوبی قرار ندارد ، حتی بعضی آسیب‌های اجتماعی در نقطه بحرانی قرار دارد که اگر مسئولان به آن توجه نکنند ایجاد مشکل می‌کند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به عنوان مثال زمانی که یک طلاق اتفاق می‌افتد عملا سه خانواده متضرر می‌شود و نسبت طلاق به ازدواج در جامعه به دور شان خانواده‌های ایرانی است.
باهنر افزود: در پرونده‌های قضایی زمانی که فرد یا خانواده راهی زندان می‌شود آسیب بیشتری به خانواده وی تخمین شده و این آسیب‌ها در خانواده‌های که از نظر اقتصادی در سطح پایین‌تری قرار دارند بیشتر است.
وی اظهار داشت: وظیفه‌ای به مدیران کمیته امداد در جهت کمک به نیازمندان سپرده شده است که کمیته امداد باید کارهای جدی‌تری در این راستا انجام دهد و به این وظیفه خود دست پیدا نمی‌کند تا زمانی که تمام آفات جامعه به این نهاد کمک کند و وکلا نیز با روحیه امداد رسانی می‌توانند به این نهاد کمک کند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکته بعدی در  رابطه با استقلال اقتصادی خانواده‌های مددجو است که در این رابطه کمیته امداد اقدامات خوبی انجام داده است، اما متاسفانه همچنان شاهد هستیم که میزان ورودی خانوده‌ها از میزان خروجی بیشتر است و اعداد و ارقام نشان می‌دهد که درصد مددجویان در برخی از استان‌ها بسیار زیاد است و از نقطه تعادل خارج شده است.
وی گفت: باید کاری کنیم که این شکاف با فاصله طبقاتی در کشور از بین برود.
منبع: خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.