قدس آنلاین - ایلام: سفیر ایران در کشور عراق گفت: برای ایجاد کنسولگری عراق در استان ایلام پیگیری های لازم را انجام خواهم داد.

پیگیری ایجاد کنسولگری عراق در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حسن دانایی فر در بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران رسانه های ایران و عراق با بیان اینکه در دو سال گذشته پیگیری هایی برای ایجاد کنسولگری عراق در ایلام انجام گرفته است، اظهارداشت: ایجاد کنسولگری باید با تقاضای کشور متقاضی به وزارت خارجه کشور مقصد باشد لذا ما نمی توانیم از دولت عراق بخواهیم در یکی از استان های ما کنسولگری راه اندازی کند بلکه آنها باید از وزارت خارجه ما تقاضا و درخواست کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم کوت در استان واسط عراق نیز تقاضای مشابهی برای راه اندازی کنسولگری ایران در این شهر دارند، افزود: بنابراین باید پیگیری های قانونی را در خصوص راه اندازی کنسولگری دو کشور در استان های ایلام و کوت عراق انجام دهیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق به تردد 460 هزار زائر از مرزهای سه گانه مهران، چزابه و شلمچه به عراق اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: از روزهای آینده حجم ورود زوار با نزدیک شدن به اربعین حسینی از این مرزها بیشتر هم می شود.

حسن دانایی فر اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات زائران در مرزها علی الخصوص مرز مهران را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: خوشبختانه با اقداماتی که در مرزها بویژه مرز مهران انجام شده تردد زوار با کمترین مشکل و معطلی انجام می شود ضمن اینکه طرف عراقی نیز تدابیر و امکانات لازم را در مرز زرباطیه برای تسهیل در تردد زائران اتخاذ کرده است.

وی با تقدیر از مشارکت مردم شهرهای مختلف عراق برای استقبال، پذیرایی و اسکان زائران ایرانی، یادآور شد: مردم و مسئولان عراقی، آمادگی خوبی برای پذیرایی از زائران ایرانی اربعین حسینی دارند.

گفتنی است حسن دانایی فر با همراهی معاون سیاسی - امنیتی استاندار ایلام، فرماندار مهران و جمعی از مسئولان محلی و معاون وزیر داخلی و مسئول گذرگاه های مرزی عراق و استاندار واسط و خبرنگاران رسانه های این کشور از پایانه مرزی مهران بازدید و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده برای تسهیل در تردد زوار بازدید کرد.

لازم به ذکر است مرز بین المللی مهران در استان ایلام نزدیکترین و امن ترین مرز ایران اسلامی برای تردد زوار به عتبات عالیات بویژه در ایام منتهی به اربعین حسینی است و براساس اعلام مسئولان بیش از 70 درصد زائران ایرانی برای سفر به عراق این مرز را انتخاب می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.