مدیرعامل بیمه سلامت کشور از رشد ۶۶ درصدی منابع در حوزه بیمه سلامت در یکسال گذشته خبر داد.

رشد ۶۶ درصدی منابع حوزه بیمه سلامت

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد کبیر صبح امروز در دومین روز اجلاس سراسری معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در هتل تابان مشهد در حال برگزاری است، در سخنانی اظهار داشت: خوشبختانه در سال گذشته، شاهد رشد 66 درصدی منابع در حوزه بیمه سلامت بودیم که رویکرد اصلی بیمه سلامت هدایت این منابع به سمت اجرایی شدن بهتر طرح تحول نظام سلامت بود.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور افزود: یکی از رویکردهای اصلی بیمه سلامت اجرای کیفی‌تر طرح تحول نظام سلامت بوده است و معتقدیم در این مسیر باید از نگاه‌های بخشی پرهیز شود و فضای مبتنی بر همدلی و هم‌زبانی در میان دستگاه‌های مختلف مجری طرح ایجاد شود.

کبیر گفت: در حال حاضر حدود 16 ماه از اجرای طرح تحول نظام سلامت گذشته است و باید با نگاهی منصفانه نقاط ضعف و قوت این طرح را به درستی شناسایی کنیم و به سمت صیانت صحیح از منابع گام برداریم.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور عنوان کرد: دولت تدبیر و امید با وجود تمامی مشکلات موجود، تلاش دارد این طرح به درستی اجرایی شود و البته باید هزینه‌های مربوط به آن نیز تامین شود.

کبیر با اشاره به ضرورت همدلی میان دستگاه‌های مختل در زمینه اجرای این طرح خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید در حوزه اختصاص منابع و سازمان‌های بیمه‌گر نیز در زمینه مدیریت منابع باید نهایت تلاش خود را در راستای تحقق اهداف به کار ببندند.

وی با اشاره به نقش و وظیفه وزارت بهداشت در این زمینه بیان کرد: وزارت بهداشت نیز باید سیاست‌گذاری مناسبی به ویژه در حوزه خط مشی‌ها در این زمینه داشته باشد.

مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به معوقات بیمه سلامت تاکید کرد: سال گذشته و در ابتدای سال، این معوقات حدود 9 هزار میلیارد ریال بود و زیان انباشته آن نیز حدود هفت هزار میلیارد ریال بود اما با تلاش‌های صورت گرفته از ناحیه دولت، هشت هزار میلیارد ریال به بیمه تزریق شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.