رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی گفت: خدمات پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از طلاب دینی در حرم مطهر رضوی به صورت شبانه روزی ارائه می‌شود.

پاسخگویی شبانه‌روزی به سوالات شرعی زائران در حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مهدی لسانی با اشاره به اینکه در حوزه احکام شرعی در سال 93 به بیش از یک میلیون و 400 هزار تماس تلفنی پاسخ داده شده است، اظهار داشت: اداره پاسخگویی و اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی علاوه بر ایجاد دفاتر پاسخگویی در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، برای رفاه هرچه بیش‌تر زائران و دسترسی آسان‌تر آنان به اطلاعات مورد نیاز، سامانه تلفنی 32020 را راه‌اندازی کرده است که زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی می توانند از ساعت 8 تا 22 از سامانه بهرمند شوند.

وی افزود: در واحد پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی حرم مطهر رضوی بیش از 120 نفر از طلاب برادر و 80 نفر از طلاب خواهر پاسخگوی سوالات شرعی و اعتقادی زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی هستند.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی، با اشاره به اینکه دفاتر پاسخگویی برادران در صحن آزادی، مسجد جامع گوهرشاد و مدرسه پریزاد قرار دارند، خاطرنشان کرد: در صحن آزادی، رواق های دارالولایه، دارالاجابه، کوثر و دارالرحمه نیز دفاتر پاسخگویی مخصوص خواهران مستقر است.

به گفته وی سامانه پاسخگویی به سؤالات شرعی، پاسخگوی احکام خمس و زکات، تقلید، نماز، روزه، وصیت، وقف و ارث است و مخاطبان می‌توانند با ذکر نام مرجع ‌تقلید خود، پاسخ سؤالشان را بر اساس نظر آن مرجع دریافت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.