لازمه برگزاری با شکوه و مناسب فعالیت های رویداد «مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلامی» در سال ٢٠١٧ میلادی در شهر مقدس قم توجه بر صبغه فرهنگی-هنری و دینی در تولید برنامه ها در طول این یک سال است.

توجه بر صبغه فرهنگی و دینی فعالیت های رویداد «پایتخت فرهنگی جهان اسلام»

به گزارش قدس آنلاین، «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با اعضای شورای عالی سیاستگذاری پایتخت فرهنگی جهان اسلام با تاکید بر این مطلب گفت: در طول سال ٢٠١٧ در تولید و اجرای برنامه های موسیقی سنتی و محلی و مقامی کشورمان و معرفی آن، تولید و اجرای نمایشنامه های فاخر کشورمان در مشهد مقدس، اکران فیلم های فاخر، برگزاری نمایشگاهی از آثار نگارگری و ... باید اهتمام به ورزیم.

وی افزود: در بخش عمرانی فعالیت های فرهنگی و هنری، در یکسالی که مشهد به عنوان پایتخت جهان اسلام است نیز باید فضاهای مناسب و مورد نیاز برای اجرای موسیقی، تئاتر و ... فراهم شود.

جنتی در ادامه بر توجه بر موارد شهری از جمله زیبا سازی و پاک سازی شهری در اجرای رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ٢٠١٧ تاکید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در برگزاری این رویداد باید تمامی وزارتخانه ها و سازمان های فعال در حوزه فرهنگی و هنری را  در جهت هر چه با شکوه برگزار شدن آن بسیج کنیم تا در این رویداد مشارکت کنند.

وی افزود: در یکسالی که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است می توان تمامی آیین ها، سنت ها، آداب و رسوم، آثار فرهنگی و تاریخی کشورمان را در قالب های مختلف از جمله فیلم و ... به نمایش گذاشت تا از این طریق ایران را بیشتر به جهان معرفی کنیم.

در ادامه این نشست گزارشی از مجموعه فعالیت های صورت گرفته و برنامه های عملیاتی رویداد «مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام» ارایه شد.

در این نشست بر موضوعاتی از جمله سادگی طراحی آرم، توجه به بخش بین المللی، توجه به بعد فرهنگی رویداد و ... تاکید شد.

منبع: شبستان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.