سفیر ایران در عراق گفت: تاکنون حدود ۴۵۰ هزار نفر از مرزهای کشور به عراق وارد شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا بعد از اربعین به ۲ و نیم میلیون نفر برسد.

توصیه‌های مهم سفیر ایران در عراق به زائران اربعین

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از (ایسنا)، حسن دانایی‌فر بعد از نشست با استاندار واسط عراق که در مرز مهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: برخلاف سال گذشته که در چنین مناسبت‌هایی گاه زائران ایرانی می‌توانستند با کارت ملی نیز به عتبات عالیات سفر کنند امسال این قانون برداشته‌ شده و زائران حتماً باید با دریافت روادید و همراه داشتن گذرنامه وارد این کشور شوند.

او ادامه داد: مردم تحت هیچ شرایطی بدون روادید و گذرنامه برای ورود به عراق اقدام نکنند چراکه هرگونه ورود بدون روادید و گذرنامه زائران اربعین حسینی (ع) به خاک عراق تبعات قانونی و امنیتی برای خود آنان ایجاد می‌کند.

دانایی‌فر افزود: افزون بر مجازات قانونی که این کشور برای ورود غیرمجاز مصوب کرده، مساله افزایش مخاطرات امنیتی نیز برای ورود بدون گذرنامه موردنظر است.

سفیر ایران در عراق ادامه داد: تاکنون بیش از 450 هزار زائر ایرانی از مرزهای مختلف وارد کشور عراق شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا بعد از اربعین این تعداد زائر به بیش از 2 و نیم میلیون نفر افزایش یابد.

دانایی‌فر در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره وضعیت طرف مقابل برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی گفت: در چند ماه گذشته مسوولان مرتبط دولت عراق نشست‌های مستمری برای آمادگی و هماهنگی استقبال از زائران برگزار کرده‌اند که سفارت ایران نیز در این نشست‌ها شرکت داشته است.

وی تأکید کرد: به‌زودی تعداد 610 کامیون از طرف جمهوری اسلامی برای کمک به موکب‌های مستقر در کشور عراق اعزام خواهند شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.