رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان در سی و هفت سال گذشته در ایران گفت: توجه ویژه به این همزیستی مسالمت آمیز باعث شد تا مرکز گفت و گو ادیان تاسیس شود.

گفت و گوی ادیان در ایران نتیجه همزیستی مسالمت آمیز است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، ابوذر ابراهیمی ترکمان روز دوشنبه در مراسم رونمایی از کتاب ایران مهد همزیستی مسالمت آمیز ادیان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: هم اینک گفت و گوی ادیان مورد توجه جمهوری اسلامی ایران است و در بسیاری از نقاط دنیا و در سفرهای مسئولین فرهنگی نظام گفت و گوهایی میان پیروان ادیان برقرار می شود.
وی افزود: در سال های اخیر در بسیاری از نقاط دنیا تصویر به جای متن ارائه می شود و در همین راستا کتاب ایران مهد همزیستی مسالمت آمیز ادیان با ارائه تصاویری زیبا زندگی پیروان ادیان ابراهیمی را ارائه می کند.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین گفت: این کتاب در سفر حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به نیویورک ارائه و به پیروان ادیان اهدا شد.

** گزارشی از حیات فرهنگ پیروان ادیان در ایران
قهرمان سلیمانی معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این کتاب را حاصل سال ها مطالعه و تحقیق با استفاده از منابع دست اول دانست و گفت: کتاب ایران مهد همزیستی مسالمت آمیز ادیان گزارشی گویا از حیات فرهنگی پیروان ادیان ابراهیمی در ایران است.
وی این کتاب را کاری مشترک از مرکز گفت و گوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و متفکران و رهبران ادیان ابراهیمی در ایران دانست.
در این مراسم آیت الله محمد علی تسخیری مشاور رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام، حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، حجت الاسلام احمد مبلغی رییس دانشگاه مذاهب اسلامی، آیت الله محمد حسن اختری رییس مجمع عالی اهل بیت و حجت الاسلام عبدالحسین خسرو پناه رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه حضور دارند.
قرار است برخی از رهبران کلیمی، زرتشتی، آشوری و ارمنی در این مراسم سخنرانی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.