رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در امر ساماندهی معتادان کوتاهی نکرده ایم، گفت: در حال حاضر هیچ کودک بی سرپرستی برای واگذاری به متقاضیان در شیرخوارگاه نداریم.

۱۶۰۰ تقاضا برای فرزندخواندگی/کودک بی سرپرست برای واگذاری نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه مراسم امضاء تفاهم‌نامه تأسیس، گسترش و تقویت مهدهای مساجد با سازمان بسیج زنان در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات بهزیستی در حوزه آسیبهای اجتماعی افزود: بهزیستی نهادی علمی و تخصصی در حوزه رصد آسیب‌ها و معضلات اجتماعی است و درهمین راستا به دنبال اجرای پروتکل‌های علمی است.

وی با اشاره به اینکه در برخورد با کودکان کار و خیابانی و همچنین معتادان به وظایف قانونی خود عمل می کنیم ، گفت: در این خصوص تمام سعی ما این است که برنامه ها اثر بخش باشند.

وی در موردطرح امین موقت نیز افزود: در این طرح که در قانون جدید فرزند خواندگی آمده ، کودکان بد سرپرست را به صورت امین‌موقت به خانواده‌ها واگذار میکنیم که البته مورد استقبال خوب خانواده‌ها قرار نگرفته است که قصد داریم با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی خانواده ها تمایل بیشتری برای اجرای طرح امین‌موقت و سرپرستی موقت فرزندان بدسرپرست داشته باشند.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه هم اکنون فرزند بی‌سرپرستی برای واگذاری به خانواده‌ها در شیرخوارگاه‌ها نداریم، گفت: درحالیکه بیش از یک هزار و ۶۰۰خانواده متقاضی پذیرش فرزند هستند.

رئیس سازمان بهزیستی همچنین در مورد اینکه مسئولان شهرداری عنوان کردند که بهزیستی در ساماندهی کارتن خواب ها کوتاهی کرده است، گفت: متأسفانه در هفته‌های اخیر برخی از مسئولان شهرداری تهران اظهاراتی را درمورد کوتاهی بهزیستی در جمع‌آوری و ساماندهی کارتن‌خواب‌ها عنوان کرده اند که البته این صحبت‌ها غیرعلمی و غیر منطقی است.

به گفته وی، سازمان بهزیستی در اجرای ماده ۱۵ از صفر تا ۱۰۰ اقدام می کند و در این خصوص نیز برنامه‌های و طرح‌های مختلفی را اجرایی می‌کند که مکان‌یابی مناسب جهت نگهداری معتادان و کارتن‌خواب‌ها یکی از این اقدامات است اما ما هیچ وظیفه‌ای در ماده ۱۶ نداریم. به طور حتم دوستان ما در شهرداری در تعریف و تقسیم کار دچار اشتباه شده‌اند چرا که سازمان بهزیستی به هیچ وجه در بخش کاهش آسیب‌های اجتماعی منفعل عمل نکرده و نتیجه کار ما قابل دفاع است.

بندپی با اشاره به اینکه بسیج ورود خوبی به عرصه مهدهای کودک دارد، گفت: بهزیستی متولی صدور مجوز مهدهای کودک است و نحوه اخذ شهریه و تأمین فضا نیز به عهده دستگاهی است که مجوز را صادر می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.