عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: ادعای غرب درباره وضعیت حقوق بشر در ایران حرفی بیهوده است و لذا ایران باید در اثبات حقانیت خود به جامعه جهانی تلاش کند و اسناد دقیق و روشن حقوق بشری خود را به مجامع بین المللی از جمله کمیته حقوق بشر اسلامی سازمان ملل ارائه دهد.

وزارت خارجه اسناد حقوق بشری ایران را به مجامع بین المللی ارائه دهد

به گزارش قدس آنلاین، عوض حیدرپور در گفت وگو با ایسنا،با اشاره به قطع نامه حقوق بشری غرب در فضای پسابرجام علیه ایران اظهار کرد: این قطعنامه‌ها پیش از این نیز مسبوق به سابقه بوده‌اند و فاقد ارزش محتوایی هستند به طوری که حتی قابلیت صرف وقت و انرژی داخلی در سطح ملی یا بین المللی را نیز ندارند .

وی در عین حال افزود: با این وجود از این رو که سندسازی‌های خلاف واقع کشورهای غربی علیه دولت و ملت ایران در آرشیو کمیته حقوق بشرسازمان ملل باقی خواهد ماند لازم است که وزارت امور خارجه هر چه سریع تر موضع گیری قوی در این زمینه انجام داده و اتهامات وارده به ایران را بررسی کرده و با ارائه مستندات محکم در اختیار جامعه جهانی قرار دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ایران در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی هرگز اقدامی خارج از چهارچوب‌های عرفی نظام و قانون اساسی انجام نداده و ادعای غرب درباره اقدامات ضد حقوق بشری ایران نیز چیزی جز غرض ورزی، رفتار دوگانه و دروغی بیش نیست.

حیدرپور با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و حملات ناجوانمردانه عربستان سعودی در خاک یمن گفت: جامعه جهانی در حالی با سند سازی‌های خلاف واقع از پرونده حقوق بشری ایران سخن می‌گوید که در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در منطقه سکوت کرده است، بر این مبنا به اعتقاد من جمهوری اسلامی ایران دو مسیر را در برابر این اتهام می‌تواند در پیش گیرد.

وی ادامه داد: به هر حال ادعای غرب یک حرف بیهوده است و حرف بیهوده بهتر است بدون پاسخ بماند اما از سوی دیگر ایران باید در اثبات حقانیت خود به جامعه جهانی تلاش کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.