معاون زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: پیش بینی تعداد زائران مشهد در ایام رحلت پیامبربه کربلا۳ میلیون نفر است که ۲۵۰ هزار نفر تا کنون ثبت نام کرده اند.

ثبت نام ۲۵۰ هزار  زائر کربلا  در ایام رحلت پیامبر(ص)

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسن واحدی شامگاه چهارشنبه درمراسم اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) که در هتل خورشید تابان برگزار گردید اظهار کرد: استان خراسان از زوایای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی یک استان تعیین کننده در سطح ملی برخوردار است.

وی افزود:حضور مسلمانان در کربلا همایش نرم شیعه است و تا کنون تعداد 25 موکت بین نجف تا کربلا برنامه ریزی کرده  و  تا به حال 70 دستگاه کامیون و تریلی به کربلا فرستاده شده است.

واحدی ادامه داد: تعداد155 هزار شب خواب در بین نجف و کربلا برای پذیرایی از زائران ایرانی تهیه شده است ضمن اینکه نظافت شهر نجف نیز به شهرداری مشهد محول شده است که 450 نفر خدمه در آنجا مشغول به کار هستند.

معاون زیارت استانداری خراسان رضوی افزود: 150 دستگاه اتوبوس از مشهد در حال تردد در خاک عراق و انتقال زائرین ایرانی هستند ضمن اینکه 150 مودم وای فای برای داشتن سفری سالم در اختیار زائران ایرانی قرار گرفته است.

 واحدی در ارتباط با اقدامات صورت گرفته برای زائرین که به مشهد می آیند افزود: 215 موکت نیز در مسیر مشهد پیش بینی کرده ایم و برنامه های مفصلی برای استقبال از زائرینِ پیاده خواهیم داشت.

وی رویکردهای جدید وزارت علوم را در دولت تدبیر و امید قابل تقدیر خواند و ادامه داد: ایجاد کانون های رضوی در دانشگاه ها، کاروان های زیارتی و حضور دانشجویان در جشنواره ها از جمله این اقدامات ارزشمند می باشد.

معاون زیارت استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 3 استان در کشور دارای معاونت زیارت هستند که دو هدف اصلی هماهنگی و مدیریت امور زیارت را بر عهده دارند و نیز در زمینه امور فرهنگی و رفاهی زائرین فعال هستند.

واحدی با بیان اینکه طرح جامع زیارت استان خراسان رضوی با 10 راهبرد، 39 سیاست، 140 برنامه و 825 پروژه اجرایی به تصویب شورای عالی برنامه ریزی استان رسیده است ادامه داد: این طرح به مدت 5 سال برنامه ریزی شده و شعار زیارت پیشران توسعه استان مبنای این برنامه ریزی می باشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.